Nvidia își reorientează strategia: cipuri personalizate pentru piața chineză
Nvidia a informat unii dintre cei mai mari clienți din China că lucrează la modificarea designului cipurilor sale de inteligență artificială, pentru a putea fi comercializate companiilor chineze fără a încălca restricțiile de export impuse de guvernul SUA. Compania a purtat discuții cu giganți chinezi precum Alibaba Group, ByteDance – compania-mamă a TikTok – și Tencent Holdings.
CEO-ul Nvidia, Jensen Huang, le-a prezentat planurile clienților în timpul unei vizite la Beijing, în aprilie, la scurt timp după ce autoritățile americane au restricționat exporturile cipului H20, singurul model avansat pe care compania mai avea voie să-l vândă în China. Nvidia estima anterior că noile restricții vor genera pierderi de 5,5 miliarde de dolari.
În încercarea de a evita acest impact, Nvidia a început să redeseneze cipuri dedicate pieței chineze, care să respecte limitele impuse de reglementările americane, dar să se apropie cât mai mult de performanțele originale. Mostrele noului cip ar putea fi disponibile începând cu luna iunie. De asemenea, compania lucrează la o versiune adaptată pentru China a celei mai recente generații de cipuri AI, denumită „Blackwell”.
Restricțiile impuse de Washington asupra vânzării de cipuri AI avansate către China au făcut parte dintr-o strategie mai amplă de a limita avansul Beijingului în cursa pentru supremație în domeniul inteligenței artificiale. Ca reacție, Nvidia a început să creeze cipuri special proiectate pentru China, care să rămână sub pragurile tehnologice impuse de SUA.