Umbrărescu mobilizează peste 250 de muncitori pentru construcția celui de-al doilea cel mai lung pod din țară
Lucrările la podul peste râul Buzău, situat pe tronsonul 1 al Autostrăzii A7 (lotul Buzău – Vadu Pașii), continuă într-un ritm susținut. Peste 250 de muncitori și aproximativ 30 de utilaje sunt implicate în finalizarea acestei structuri, care va deveni al doilea cel mai lung pod din România.
Pe Calea 1 (Buzău – Vadu Pașii) se așterne ultimul strat de asfalt, cel de uzură, și se montează panouri fonoabsorbante. În ceea ce privește Calea 2 (Vadu Pașii – Buzău), se lucrează intens la montarea panourilor fonoabsorbante, parapetelor, consolelor pentru iluminat, hidroizolații și rigole carosabile.
Constructorul român Umbrărescu a mobilizat peste 200 de muncitori pe șantierul Lotului 1 Buzău-Vadu Pașii al Autostrăzii Moldova, conform informațiilor recente. Progresul fizic al loturilor monitorizate este următorul:
- Focșani – Bacău Lot 1: 37%, termen: septembrie 2025
- Focșani – Bacău Lot 2: 36%, termen: noiembrie 2025
- Focșani – Bacău Lot 3: 20%, termen: noiembrie 2025
- Bacău – Pașcani Lot 1: 27%, termen: noiembrie 2025
- Bacău – Pașcani Lot 2: 23%, termen: noiembrie 2025
- Bacău – Pașcani Lot 3: 26,7%, termen: noiembrie 2025
În prezent, constructorul se concentrează pe Loturile 1 și 2 Focșani – Bacău, având ca obiectiv deschiderea autostrăzii pentru a ocoli Municipiul Adjud, dar și pe Lotul 2 Bacău – Pașcani, pentru a ocoli Municipiul Roman. Progresul real din teren este, în multe cazuri, mai avansat decât cel raportat oficial, datorită ritmului accelerat al lucrărilor.
Autostrada Moldovei A7 este prima autostradă a României aflată integral în execuție, acoperind toți cei 320 km și 13 din 13 loturi, și va lega Moldova de Muntenia prin infrastructură rutieră. Aceasta are o lungime de aproape 440 km, de la Ploiești până la Siret, la granița cu Ucraina. De la Ploiești până la Pașcani, circa 320 km, a fost prinsă pe finanțare PNRR, iar de la Buzău până la Pașcani, Autostrada A7 are același constructor – compania românească UMB.