Volkswagen a surprins pe toată lumea, lăsând BYD în urmă: Regele industriei auto din China!
Amenințată de concurenți din ce în ce mai puternici și cu o gamă criticată de clienți, Volkswagen a reușit, în luna aprilie, să devină cea mai vândută marcă din China, depășind BYD cu câteva mii de mașini. Volkswagen a fost mult timp lider pe piața din China, dar a fost întrecut de BYD în ultimii ani, în ciuda parteneriatelor sale locale.
În luna aprilie, vânzările Volkswagen au dus marca din nou pe primul loc. Constructorii auto prezenți pe piața din China au vândut în această lună 1,75 milioane de autoturisme, înregistrând o creștere de 14,5% față de anul precedent, dar o scădere de 9,4% comparativ cu luna martie. Vânzările totale în primele patru luni ale anului au ajuns la 6,8 milioane de vehicule.
Producția de autoturisme a fost de 2,23 milioane de vehicule, crescând cu 11,2% față de anul anterior, dar în scădere cu 10,3% față de luna precedentă, cu un total de 8,5 milioane de vehicule fabricate în acest an.
În clasamentul celor mai vândute mărci, Volkswagen a fost lider, cu vânzările parteneriatelor cu SAIC, FAW și Anhui. BYD a vândut cele mai multe autoturisme în aprilie, cu 269.000 de vehicule, în creștere cu 15,3% și cu o cotă de piață de 5,8%. Geely s-a situat pe locul al doilea, cu 210.000 de autoturisme, crescând cu 81,4% și atingând o cotă de piață de 12%. FAW Volkswagen, cea mai mare asociere a germanilor, a ocupat locul 3, cu 110.000 de vehicule vândute, în scădere cu 7,2%, reducând cota de piață la 6,3%. Changan și Chery au urmat, cu 105.000 și respectiv 95.000 de vehicule, ambele având creșteri de aproximativ 20%.
SAIC – VW a reușit să-și mențină vânzările cu o creștere de 5,9%, totalizând 83.000 de vehicule vândute. FAW-Toyota și SAIC – GM-Wuling au înregistrat vânzări de 65.000 și 61.000 de autoturisme. În total, vânzările SAIC-VW, FAW-VW și VW Anhui au însumat 273.000 de autoturisme, cu o cotă de piață de 15,6%, ceea ce a depășit BYD.
Mărcile chineze au acoperit cea mai mare pondere a vânzărilor, cu 1,15 milioane de autoturisme din cele 1,75 milioane vândute, adică o cotă de 65,5%, având o creștere de 31%. Companiile de tip joint-venture au scăzut cu 3 procente față de anul precedent, ajungând la 440.000 de vehicule.
Segmentul vehiculelor cu încărcare la priză (BEV, PHEV și EREV) a înregistrat un volum de 905.000 vehicule, cu o creștere de aproape 34% față de anul anterior, menținându-și cota de piață majoritară de 51,5%. Segmentul exclusiv electric a reprezentat mai mult de jumătate, cu 559.000 de vehicule vândute, în timp ce mașinile cu range extender au continuat să crească, atingând 86.000 de vehicule. În total, în primele patru luni ale anului, China a înregistrat un volum de vehicule cu încărcare la priză (NEV) de 3,3 milioane de unități, cu o creștere de 35,7%.