Umbrărescu în centrul controversei: Motivele rezilierii unui contract major pentru autostrăzi în România
Asocierea de constructori condusă de UMB, compania omului de afaceri român Dorinel Umbrărescu, a solicitat rezilierea contractului pentru proiectarea și execuția lotului 2A Ditrău-Grințieș, cel mai lung lot al Autostrăzii „Unirii”-A8, cu o valoare de 6,14 miliarde de lei (fără TVA). Acest contract, semnat în luna martie, a devenit cel mai scump contract pentru un lot de autostradă din România.
Precedentul record fusese stabilit de Secțiunea 3 din A1 Sibiu – Pitești, cu un contract de 5,3 miliarde de lei (aproximativ 1,06 miliarde de euro). Ulterior, recordul a fost preluat de tronsonul din Autostrada Transilvania ce conține tunelul Meseș, având o valoare de 1,32 miliarde euro.
Lotul Ditrău – Grințieș are o lungime de 37,9 kilometri și traversează județele Harghita și Neamț. Asocierea formată din constructori din România și Bosnia-Herțegovina are un termen de 54 de luni, din care 14 luni sunt alocate pentru etapa de proiectare, iar 40 de luni pentru execuția lucrărilor. Dacă ordinul de începere va fi dat în prima jumătate a acestui an, proiectarea ar trebui să fie finalizată în vara-toamna anului 2026, iar construcția autostrăzii propriu-zise ar trebui să se încheie la finalul anului 2029 sau începutul anului 2030.