Metro răspunde provocărilor financiare după prima pierdere în România în ultimii zece ani
Retailerul german Metro a anunțat că a înregistrat pierderi în România pentru prima dată în ultimul deceniu, rezultatul negativ fiind influențat de inflația crescută și majorările de taxe. În 2024, Metro România a înregistrat o pierdere, în contrast cu profitul net de 41 de milioane de lei (8,3 milioane euro) din 2023.
Afacerea Metro a crescut cu 7% în 2024, atingând 11,3 miliarde de lei (aproape 2,3 miliarde euro), comparativ cu 10,5 miliarde de lei (2,1 miliarde euro) în anul precedent. Reprezentanții Metro România au declarat că anul 2024 a fost un reper important în evoluția companiei, cu rezultate semnificative datorită strategiei de investiții în dezvoltarea businessului de wholesale și în extinderea francizei LaDoiPasi.
Vânzările nete au crescut cu 8% față de anul anterior, reflectând politicile comerciale bine definite. Compania a menționat că, în contextul economic provocator, marcat de o inflație de 5,1% și de creșterea costurilor operaționale, a reușit să nu transfere o mare parte din aceste costuri clienților profesioniști, menținându-se astfel responsabilă față de succesul acestora.
Metro a continuat să investească în politica de prețuri „every day, low price” și în digitalizare, extinderea spațiilor logistice și servicii de livrare. De asemenea, compania a absorbit o creștere semnificativă a contribuțiilor fiscale, taxele plătite crescând cu 35%, în special din cauza introducerii impozitului minim pe cifra de afaceri de 1% și majorărilor de accize și TVA.
Metro România a fost prezentă pe piața locală din 1996, introducând un nou sistem de vânzare – cash & carry. În prezent, rețeaua numără 30 de centre de distribuție, inclusiv 5 magazine Metro Punct, cu o suprafață totală de vânzare de aproximativ 190.000 de metri pătrați, distribuite pe teritoriul național. Compania a dezvoltat și rețeaua de francize LaDoiPași, susținând antreprenorii locali prin crearea celor peste 2.400 de magazine independente din România.
Metro Cash & Carry România face parte din grupul german Metro, lider mondial în comerțul cu ridicata, operând în 34 de țări și având peste 100.000 de angajați la nivel global.