Mașinile din Europa Centrală și de Est: O vârstă medie de peste 12 ani!
Vârsta medie a vehiculelor din Europa Centrală și de Est a depășit 12 ani, conform unui studiu realizat de Grupul MOL în șase țări. Aproape jumătate dintre respondenți (48%) conduc mașini mai vechi de un deceniu. Studiul indică faptul că șoferii subestimează vârsta reală a vehiculelor și amână înlocuirea acestora.
Studiul a fost efectuat pe un eșantion de peste 1.700 de membri ai programului de loialitate MOL Move din Ungaria, România, Cehia, Slovacia, Serbia și Slovenia, analizând obiceiurile legate de întreținerea mașinilor și atitudinea față de carburanții premium. Datele oficiale ale Uniunii Europene arată o vârstă medie de 15 ani în Ungaria, 15,5 ani în România, 15,1 ani în Slovacia și 16,2 ani în Cehia. Totuși, estimările auto-raportate sunt semnificativ mai mici, sugerând că mulți șoferi fie subestimează, fie ignoră vârsta reală a vehiculelor lor. În România, doar 20% dintre respondenți consideră că vehiculul lor este vechi, deși aproape jumătate (47%) conduc mașini mai vechi de 10 ani.
Studiul a evidențiat că aproape jumătate dintre șoferii din regiune nu intenționează să își schimbe mașina în următorii cinci ani, indiferent de vârsta acesteia. De asemenea, unul din zece respondenți (10%) a declarat că nu își permite nici măcar o reparație minoră, ceea ce ridică semne de întrebare cu privire la siguranța rutieră. În acest context, devin esențiale soluțiile accesibile care pot prelungi durata de viață a vehiculelor, cum ar fi utilizarea carburanților premium. 64% dintre șoferi folosesc carburanți premium cel puțin o dată, iar 30% dintre aceștia aleg un astfel de carburant de cel puțin patru ori din zece alimentări.
Majoritatea respondenților conștientizează beneficiile carburanților premium: 60% consideră că aceștia îmbunătățesc performanța motorului, iar 56% cred că ajută la prelungirea duratei de viață a acestuia. 58% dintre șoferii români afirmă că fac tot ce consideră necesar pentru întreținerea mașinii, cu 18 puncte procentuale mai mult decât media generală a respondenților. Jumătate dintre respondenții români aleg carburant premium pentru cel puțin patru din zece alimentări, iar doar 13% nu folosesc deloc carburanți premium, semnificativ mai puțini decât media regiunii (27%).
Această abordare demonstrează responsabilitatea și atenția românilor față de întreținerea vehiculelor, având în vedere importanța unei mașini de încredere și funcționale, fără probleme mecanice majore, care să poată fi utilizată în siguranță și să mențină costurile de întreținere la un nivel redus. Grupul MOL a dezvoltat carburanții premium MOL EVO Diesel Plus și MOL EVO 100 Plus pentru a combate problemele legate de depuneri în interiorul motorului, care pot duce la reducerea performanței și consum mai mare de carburant.
Utilizarea regulată a acestor carburanți asigură curățarea sistemului de alimentare și menține funcționarea mai „tânără” a motorului, rezultând un ralanti mai lin, zgomot redus și o durată de viață mai mare a motorului. Aceste beneficii se aplică atât motoarelor moderne cu injecție directă, cât și modelelor mai vechi, unde îndepărtarea depunerilor este esențială.
Grupul MOL este o companie internațională integrată de petrol, gaze naturale, petrochimie și retail, cu sediul central în Budapesta, Ungaria. Cu operațiuni în peste 30 de țări și 25.000 de angajați, Grupul MOL controlează trei rafinării și două unități petrochimice în Ungaria, Slovacia și Croația, având o rețea de aproape 2.400 de stații de servicii în 10 țări din Europa Centrală și de Sud-Est. MOL România operează 236 de stații de servicii la nivel național.
În ultimii cinci ani, compania a investit în infrastructura de încărcare pentru vehicule electrice, instalând în 41 de stații puncte de încărcare MOL Plugee, capabile să deservească simultan 96 de vehicule electrice.