Nissan oferă o privire captivantă asupra inovațiilor din noua generație Leaf!
Nissan se pregătește să lanseze noul Leaf, a treia generație a automobilului electric, construit pe platforma CMF-EV dezvoltată în parteneriat cu Renault. Până la evenimentul de debut, compania japoneză a anunțat primele detalii tehnice ale noului model.
Cea de-a treia generație a Nissan Leaf se prezintă ca un competitor puternic în segmentul automobilelor electrice, având un design complet nou și o platformă actualizată. Noul model beneficiază de un motor electric inovator și de funcții îmbunătățite de recuperare a căldurii, oferind un habitaclu mai silențios și sisteme de direcție și suspensie rafinate.
Richard Candler, vicepreședinte pentru strategie globală de produs, a subliniat că dezvoltarea noului Leaf s-a concentrat pe o experiență de condus „promptă, lină și care să ofere încredere”, optimizând toate elementele mașinii pentru o eficiență superioară.
Motorul noului Leaf este o construcție complet nouă, un sistem „trei în unul”, extrem de compact, care înglobează electromotorul, invertorul și reductorul într-o structură cu 10% mai mică decât a predecesorului său. Acesta oferă o putere de 214 CP (160 kW) și un cuplu de 355 Nm.
În ceea ce privește acustica, inginerii au reușit să reducă zgomotul din habitaclu cu doi decibeli, iar arhitectura sistemului de ventilație/AC a fost optimizată, având unitatea plasată sub capotă pentru a oferi mai mult spațiu în zona bordului. Suspensia de tip multi-link are cu 66% mai multă rigiditate laterală, contribuind la un comportament mai bun pe șosea, mai agil și confortabil.
De asemenea, raza de bracaj a fost îmbunătățită cu 10 centimetri, ajungând la o valoare totală de 5,3 metri, ceea ce asigură o manevrabilitate mai bună în spații înguste. Managementul termic a fost, de asemenea, optimizat, cu scopul de a evita risipa de energie. Bateria folosită de Leaf este răcită cu lichid, iar sistemul recuperează energia termică de la chargerul de bord pentru a încălzi bateria în condiții de vreme rece, optimizând astfel autonomia.
Nissan a lansat modelul Leaf în 2010, devenind unul dintre primele automobile electrice de serie din lume. Până în prezent, compania a vândut, împreună cu generația a doua, 700.000 de exemplare, un volum semnificativ pentru un vehicul electric.
Designul noului Leaf include schimbări majore, cu linii noi care reflectă stilul actualizat al mărcii japoneze. Constructorul s-a concentrat și pe aerodinamică, obținând un coeficient Cd între 0,25 și 0,26, în funcție de configurația mașinii. Dezvăluirea noului Leaf este programată pentru finalul acestei luni, însă comenzile vor fi deschise abia în toamnă.