Meta lansează publicitate pe WhatsApp
Platforma de mesagerie WhatsApp, aparținând Meta, a anunțat luni introducerea unor noi spații publicitare, marcând o schimbare semnificativă pentru aplicația care până acum nu a fost afectată de publicitate. Spre deosebire de Facebook, Instagram sau alte platforme ale Meta, WhatsApp a menținut un model economic aproape complet lipsit de anunțuri publicitare, după achiziția sa de grupul Meta în 2014.
Aplicația este populară datorită ușurinței în utilizare, funcțiilor precum apeluri audio și video, mesaje vocale, mesajelor criptate și aparentului său caracter neutru din punct de vedere comercial. Până acum, singurele formate publicitare constau în mesaje promoționale trimise prin intermediul instrumentului WhatsApp Business utilizatorilor care își dăduseră consimțământul, alături de unele experimente în anumite piețe.
Noile funcții publicitare
Compania a specificat că noile spații publicitare vor apărea exclusiv în fila ‘Noutăți’, care grupează ‘Stare’ și ‘Canale’, utilizată zilnic de aproximativ 1,5 miliarde de oameni din întreaga lume. Printre noile funcții se numără abonamente plătite la anumite Canale, promovarea Canalelor în directorul de descoperire și reclame integrate în Stare, echivalentul Instagram Stories.
Meta a declarat: ‘Vorbim de ani de zile despre intenția noastră de a crea o activitate care să nu întrerupă conversațiile personale și credem că fila Noutăți este locul potrivit pentru aceste noi instrumente’. Utilizatorii care folosesc WhatsApp exclusiv pentru a discuta cu prietenii și familia nu vor observa nicio schimbare; această filă poate fi dezactivată în setările aplicației.
Confidențialitate și utilizarea datelor
Vicepreședintele Meta, Nikila Srinivasan, a subliniat că mesajele personale, apelurile și actualizările de stare vor rămâne criptate end-to-end, asigurând utilizatorii că nimeni, nici măcar compania, nu poate vedea sau asculta aceste informații. De asemenea, Meta a promis că nu va vinde și nu va partaja numerele de telefon cu agenții de publicitate și că informațiile din chat-uri, apeluri sau grupuri nu vor fi utilizate pentru direcționarea reclamelor.
Reclamele din fila Noutăți se vor baza exclusiv pe date de bază, cum ar fi locația aproximativă, limba telefonică și activitatea utilizatorului în această zonă a serviciului de mesagerie.
Meta urmărește să genereze venituri din baza sa extinsă de utilizatori WhatsApp, care numără peste două miliarde de utilizatori activi lunar. Analiștii din industrie au speculat de mult timp că compania va introduce publicitate în serviciul de mesagerie, având în vedere dimensiunea și ratele de implicare ale acestuia. Totuși, calendarul de lansare pentru noile funcții nu a fost specificat.