Audi ar putea deschide o fabrică în Statele Unite pentru a-i câștiga favorurile lui Trump în mijlocul conflictului tarifar
Audi, marca de automobile de lux din cadrul grupului Volkswagen, ar putea construi o uzină de asamblare într-o nouă locație din SUA, conform scenariilor analizate de echipa managerială, în ideea de a-l mulțumi pe președintele Donald Trump în contextul războiului tarifelor. Aceasta informație a fost publicată de revista germană Spiegel, preluată de agenția de știri Reuters.
Audi analizează posibilitatea construirii unei uzine în zona de sud a SUA, ceea ce ar fi cea mai costisitoare opțiune dintre mai multe scenarii discutate, surse din interiorul companiei estimând costurile la aproape patru miliarde de euro.
Un purtător de cuvânt de la Audi a declarat că firma intenționează să își extindă prezența în SUA, menționând că „în prezent, analizăm mai multe scenarii în acest scop. Suntem încrezători că vom ajunge la o decizie în acest an împreună cu grupul Volkswagen cu privire la cum va arăta această decizie în termeni concreți”.
Audi nu are în prezent uzine de asamblare în SUA și este unul dintre cei mai expuși producători auto la tarifele americane, datorită uzinei sale de la San Jose Chiapa, Mexic, unde constructorul german are peste 5.000 de angajați care produc popularul model Q5.
În contrast, firma mamă Volkswagen deține o uzină la Chattanooga, statul Tennessee, și o alta în construcție în apropiere de Columbia, statul Carolina de Sud. Tarifele anunțate de Trump au generat deja costuri suplimentare de sute de milioane de euro pentru constructorii auto germani, care depind puternic de exporturi.
BMW, Mercedes-Benz și Volkswagen poartă discuții cu oficialii de la Washington despre un posibil acord pe tema tarifelor la automobilele importate, încercând să își folosească investițiile și exporturile realizate în SUA ca avantaj pentru a atenua eventualele consecințe negative.
În 2024, grupul Audi, care include și mărci precum Bentley, Lamborghini și Ducati, a înregistrat o scădere de 33% a profitului după taxe, până la 4,2 miliarde euro, și un declin de 8% al cifrei de afaceri, până la 64,5 miliarde euro. Constructorul german a livrat aproximativ 164.000 de automobile electrice în 2024, un recul de 8% în ritm anual, iar livrările Audi pe piața chineză, responsabilă pentru 40% din livrările globale ale Audi, au scăzut cu 11%.