Alpin Group își propune să deschidă un hotel de lux cu cinci stele în Olimp
Grupul hotelier Alpin, cu o experiență de peste 20 de ani în turism și ospitalitate, anunță o evoluție solidă a rezultatelor financiare pentru anul 2024, cu o creștere de 11%. La finalul anului 2024, cifra de afaceri Alpin Group s-a ridicat la 73,7 milioane de lei, performanță susținută de consolidarea segmentului de evenimente corporate și de investițiile strategice realizate în perioada 2020–2023, în valoare de peste 9 milioane de euro, în facilități moderne pentru organizarea de evenimente.
„Creșterea de anul trecut reflectă efectele directe ale acestor investiții”, a declarat David Aron, CEO Alpin Group. În 2024, locațiile Alpin au găzduit evenimente internaționale de amploare, cu o medie de 800 de participanți, din industrii precum IT, Medical și Apărare. Lansarea noului centru K2 Alpin, parte din Alpin Conference Center, a transformat locația într-un reper al industriei MICE (Meetings, Incentives, Conferences, Exhibitions) din România, având o capacitate totală de 7.500 mp destinați conferințelor și expozițiilor.
Alpin Group a înregistrat o îmbunătățire semnificativă a profitabilității, EBITDA pentru anul 2024 fiind de 18 milioane lei, cu peste 25% mai mare față de 2023, datorită proceselor de optimizare a costurilor și a implementării unei platforme interne de „cost-management”. Pentru 2025, Grupul Alpin își propune o creștere de 10% a cifrei de afaceri, obiectiv ce va fi atins prin creșterea ponderii evenimentelor internaționale și consolidarea parteneriatelor comerciale. Compania va continua dezvoltarea segmentului de leisure internațional, colaborând cu agenții de turism pentru pachete ce includ zboruri operate pe Aeroportul Internațional Brașov.
În privința perspectivelor de dezvoltare pe termen mediu și lung, Alpin Group are în vedere extinderea portofoliului prin proiecte hoteliere și imobiliare în mai multe zone ale țării. Bugetul de investiții pentru anul 2025 este estimat la 10 milioane de euro, cea mai mare parte a acestei sume fiind direcționată către dezvoltarea Rivaz Hotel, un proiect hotelier de 5 stele situat în stațiunea Olimp, aflat deja în faza de construcție.
„Rivaz Hotel este un proiect de suflet al Alpin Group, o inițiativă curajoasă de a redefini standardele de vacanță la Marea Neagră. Este un proiect care aduce împreună rafinamentul, servicii premium, experiența în ospitalitate, grija față de oaspeți, toate într-un cadru natural unic – Marea Neagră”, spune David Aron.
Rivaz Hotel va oferi 130 de unități hoteliere, având o arhitectură inspirată din eleganța Rivierei Franceze și reinterpretată într-o notă contemporană Art Deco. Facilitățile includ o piscină infinity pe rooftop, plajă privată, centru SPA & fitness, skybar cu vedere panoramică, restaurant gourmet, servicii permanente de concierge și mentenanță, parcare privată și securitate 24/7. Investiția se ridică la peste 20 de milioane de euro, iar întregul concept este realizat de echipele interne ale grupului Alpin.
Preluat de către familia Aron în anul 2004, Alpin Hotel a trecut printr-un amplu proces investițional, de peste 40 de milioane de euro, transformându-se într-un resort hotelier cu multiple facilități leisure și corporate. Pe lângă expertiza dobândită în ospitalitate, Alpin Group și-a diversificat portofoliul și în alte domenii precum real estate și IT, având o viziune solidă de dezvoltare pentru următorii zece ani, inclusiv extinderea la nivel internațional. Rivaz Hotel marchează extinderea brandului către litoralul românesc și redefinește standardele de ospitalitate la Marea Neagră.