Continental Automotive se transformă în Aumovio și își fixează obiective ambițioase
Continental Automotive, divizia de componente auto a gigantului german, a avut o întâlnire cu investitorii pentru a-și prezenta strategia de dezvoltare înainte de listarea sa ca companie publică sub numele Aumovio. CEO-ul Philipp von Hirschheydt, care va continua să conducă compania după tranziție, a anunțat că targetează vânzări de peste 24 de miliarde de euro și o marjă EBIT ajustată între 6 și 8 procente.
Aumovio se va transforma în companie publică în luna septembrie, având ca obiectiv majorarea vânzărilor cu aproximativ 5 miliarde de euro, de la 19,6 miliarde euro înregistrate anul trecut. Compania se va concentra pe dezvoltarea tehnologiilor avansate pentru vehicule, inclusiv soluții de mobilitate conectată și autonomă.
Philipp von Hirschheydt a declarat: „Suntem pregătiți pentru debutul nostru pe piața bursieră în septembrie. Avem o strategie clară pentru creșterea valorii și suntem bine echipați pentru a face față provocărilor pieței care ne așteaptă.” Conform unei analize de piață realizate de Berylls, Aumovio se așteaptă ca valoarea soluțiilor sale per vehicul să crească cu 4 până la 5% până în 2029.
Aumovio își propune o strategie bazată pe trei puncte: majorarea ponderii globale a produselor de pionierat, transformarea într-o organizație de înaltă performanță și îndeplinirea obiectivelor financiare. Compania are un bilanț puternic, fără datorii financiare, având 1,5 miliarde de euro cash și o facilitate de credit de 2,5 miliarde de euro la 30 iunie 2025.
Pe termen mediu, Aumovio vizează vânzări de 20 până la 22 de miliarde de euro, o marjă EBIT ajustată între 4,0 și 6,0%, și o rentabilitate a capitalului angajat (ROCE) de 12 până la 15%. Pe termen lung, compania își propune un ROCE de peste 16% și intenționează să distribuie între 10 și 30% din venitul net ca dividende.
Divizia românească a Continental, care se va transforma în Aumovio România, va avea o cifră de afaceri estimată la aproximativ un miliard de euro, cu două unități de producție în Sibiu și Timișoara și patru centre de cercetare-dezvoltare în Brașov, Timișoara, Iași și Sibiu. Aumovio România va avea aproximativ 14.000 de angajați, fiind a doua cea mai mare țară în termeni de număr de angajați.
Noua companie va fi condusă de Liviu Bălan și va dezvolta soluții electronice și tehnologii inovatoare pentru vehicule, inclusiv în domeniile siguranței, confortului, conectivității și interacțiunii între vehicule. Aumovio va include linii de business precum Mobilitatea Autonomă, Architecture and Network Solutions (ANS), Safety and Motion și User Experience.