Focul verii afectează vânzările la Greggs, celebra patiserie britanică cunoscută pentru cârnații săi delicioși în aluat
Lanțul britanic de patiserii Greggs, renumit pentru cârnații săi în aluat și alte produse calde, a anunțat că vânzările din luna iunie au fost afectate semnificativ de valul neobișnuit de căldură. Acțiunile companiei au scăzut cu aproximativ 15% în aceeași zi în care Greggs a publicat o actualizare a rezultatelor comerciale.
Deși vânzările comparabile au crescut cu 2,6% în primul semestru din 2025, iar vânzările totale au atins 1,03 miliarde de lire sterline (1,4 miliarde de dolari), compania a avertizat că temperaturile extrem de ridicate din iunie, a doua cea mai caldă lună iunie înregistrată vreodată în Regatul Unit, au dus la scăderea numărului de clienți în magazine. Vremea fierbinte a crescut cererea pentru băuturi reci, dar a redus considerabil traficul general în locațiile Greggs.
Printre produsele de succes ale companiei se numără rulourile cu cârnați, plăcintele cu pui, gogoșile cu gem și macaroanele cu brânză (Mac & Cheese), care au devenit virale pe rețelele sociale. Totuși, Greggs nu a precizat dacă produsele calde au fost cele mai afectate de valul de căldură, deși este probabil ca temperaturile de peste 33°C din sudul Angliei să fi influențat preferințele clienților.
Compania urmează să publice rezultatele financiare interimare pentru 2025 la sfârșitul lunii iulie, moment în care se așteaptă o detaliere a impactului pe categorii de produse. În condițiile actuale de piață, profitul operațional pentru întregul an ar putea fi ”modest sub nivelul înregistrat în 2024”. În pofida dificultăților recente, Greggs își menține planurile de expansiune, vizând între 140 și 150 de noi locații nete deschise până la finalul anului.
Analistul de piață Mark Crouch a comentat că Greggs resimte căldura, dar nu în sensul dorit, subliniind că o scădere a cererii pentru un brand bazat pe accesibilitate și conveniență ridică semne de întrebare. Chiar dacă inflația se reduce, Greggs ar putea pierde puțin din atractivitatea sa bazată pe valoare.