Expansiune Rapidă în România: Froo Deschide un Nou Magazin la Fiecare Trei Zile!
Retailerul polonez de magazine moderne de proximitate, Żabka Group, care deține rețeaua Froo, a demarat o nouă majorare de capital pentru magazinele din România, în valoare de peste 14 milioane euro. Această majorare este realizată prin aport în numerar și primă de emisiune. Żabka Group a atins recent un număr de 100 de magazine în România, continuând să deschidă un nou magazin la fiecare trei zile, având locații în București, Pitești și Constanța, atât în centrele orașelor, cât și în zone rezidențiale.
Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BERD) a subscris recent 140 de milioane PLN (32,9 milioane euro) într-o emisiune de 1 miliard PLN a primei obligațiuni legate de sustenabilitate lansată de către Żabka Group. Subscrierea băncii va fi direcționată către finanțarea costurilor operaționale și cheltuielilor de capital ale Grupului în Polonia și România. BERD a sprijinit Grupul Żabka atât ca acționar, cât și ca furnizor de finanțare prin datorii încă din 2017, investind în total aproape 16 miliarde de euro în Polonia în 560 de proiecte.
Grupul Żabka a anunțat că își propune să deschidă în România peste 1.000 de magazine anual, cu scopul de a dubla vânzările către clienții finali până în 2028. În conformitate cu estimările, Grupul estimează un potențial total de piață de aproximativ 19.500 de magazine în Polonia și 4.000 de magazine în România, oferind astfel o oportunitate considerabilă pentru creșterea viitoare în ambele țări.
Froo a fost creat după modelul magazinelor din Polonia, iar expansiunea sa pe piața românească a început cu o investiție de aproape 11 milioane de euro. Anterior, Zabka a alimentat compania din România cu alte aproape 20 milioane euro pentru deschiderea de magazine. În prezent, mai mult de 50 de magazine Froo au fost deja deschise din luna mai 2024, conform strategiei de expansiune a companiei.
În Polonia, Grupul Żabka deține peste 11.000 de magazine sub brandul Żabka, precum și magazine autonome Nano, și se bazează pe o experiență de peste 26 de ani în retail. Pe termen mediu, Żabka vrea să deschidă peste 1.000 de unități pe an în ambele țări.
Grupul ia în considerare, de asemenea, introducerea conceptului de magazine autonome Nano pe piața locală, având în vedere succesul acestora în Polonia. Magazinele Froo din România vor fi dezvoltate în colaborare cu DRIM Daniel Distribuție, la conducerea Froo România fiind numit Radu Trandafir, co-owner și Director General DRIM Daniel Distribuție.
În concluzie, cu o expansiune rapidă și susținută, Froo își propune să devină un jucător major pe piața de retail din România, beneficiind de sprijin financiar și de expertiza acumulată în Polonia.