Dacia Spring, liderul vânzărilor de mașini electrice în Europa
Dacia Spring se dovedește a fi cel mai vândut automobil electric în Europa, având aproape 19.000 de unități livrate în prima jumătate a anului, marcând o creștere de 72% față de anul precedent. Acest succes vine într-un context în care brandurile auto din China, precum MG, BYD și Chery, au înregistrat o creștere semnificativă a vânzărilor, cu procente uneori de trei cifre, însă ritmul de creștere începe să se stabilizeze.
Conform datelor preliminare privind vânzările de automobile din Europa, publicate de Jato Dynamics și transmise de Data Force, mărcile chineze au vândut 327.712 vehicule în primele șase luni, ceea ce le asigură o cotă de piață de 4,8% (5,1% conform Jato). Aceasta reprezintă o creștere cu două puncte procentuale în comparație cu anul trecut, în condițiile în care piața auto europeană a înregistrat o scădere de 6%.
În luna iunie, mărcile chineze au vândut 65.110 vehicule, cu 21.000 de unități mai mult decât în aceeași lună a anului precedent. Jato raportează chiar o cifră mai mare, de 68.000 de unități, acoperind un număr mai mare de piețe. Totuși, iunie nu a fost cea mai bună lună pentru aceste mărci, având în vedere că în martie au depășit 72.000 de unități vândute.
MG, deținută de grupul SAIC, s-a dovedit a fi cea mai vândută marcă chineză în Europa, cu un volum de 151.400 de unități, înregistrând o creștere de 18%. BYD a avut un avans impresionant de peste 300%, cu un total de 70.000 de vehicule vândute, iar Chery a livrat 38.400 de automobile, în timp ce Geely a atins pragul de 30.000 de unități.
Un aspect notabil este că doar 36% din vânzările mărcilor chinezești au fost vehicule electrice, în scădere de la 48%, în timp ce vânzările de hibrizi plug-in (PHEV) au crescut la 22%. În continuare, o treime din vânzările acestor mărci sunt mașini cu motoare pe benzină.
Printre cele mai vândute vehicule electrice din Europa produse în China se numără Dacia Spring, MG4 și BYD Seal, cu acesta din urmă având în jur de 9.400 de unități vândute. De asemenea, Polestar 4 și Polestar 2 au raportat, respectiv, 11.400 și 8.500 de unități livrate în primele șase luni.