Bolt lansează o inovație pentru utilizatorii de trotinete în România
Bolt, furnizor de servicii de micromobilitate, a implementat o nouă funcționalitate pentru trotinetele din România, menită să sporească siguranța utilizatorilor în contextul sezonului festivalurilor. Aceasta constă într-un test de reacție cognitivă, care are rolul de a preveni utilizarea trotinetelor sub influența alcoolului și de a îmbunătăți siguranța rutieră.
Testul de reacție cognitivă a fost activat în toate orașele din România unde trotinetele Bolt sunt disponibile. Înainte de a începe o cursă, utilizatorul trebuie să finalizeze cu succes un test de verificare a vitezei de reacție, care implică atingerea rapidă a imaginilor care apar pe ecranul smartphone-ului. În cazul în care utilizatorul nu trece testul, acesta va fi încurajat să folosească serviciul de ride-hailing Bolt.
Funcția a fost testată cu succes și în mai multe orașe europene, printre care Berlin, Varșovia, Stockholm și Lisabona. În România, în 2024, accidentele cu trotinetele Bolt au înregistrat o scădere, reprezentând sub 0,5% din totalul curselor, ceea ce înseamnă aproximativ 18 incidente la un milion de kilometri parcurși cu o trotinetă Bolt. Implementarea acestei funcții vine ca o măsură de siguranță suplimentară, având în vedere utilizarea frecventă a trotinetelor pentru deplasări legate de festivaluri.
Bolt are peste 200 de milioane de utilizatori în peste 50 de țări și peste 600 de orașe din Europa și Africa. Compania este prezentă în România cu servicii de transport la cerere, închiriere de trotinete electrice, livrare de mâncare (Bolt Food), livrare de produse alimentare și nealimentare (Bolt Market) și cu divizia de software development, care deservește toate subsidiarele din Europa ale companiei. Bolt operează în 40 de orașe din România.