Froo investește masiv în România: un nou magazin la fiecare trei zile!
Retailerul polonez de magazine moderne de proximitate Żabka Group, proprietarul rețelei Froo, a anunțat o majorare de capital pentru magazinele din România, depășind 14 milioane euro. Această decizie confirmă informațiile anunțate anterior. Recent, Żabka Group a atins 100 de magazine în România, deschizând un nou magazin la fiecare trei zile, cu locații în București, Pitești și Constanța, atât în centrele orașelor, cât și în zone rezidențiale.
Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BERD) a subscris recent 140 de milioane PLN (32,9 milioane euro) într-o emisiune de 1 miliard PLN a primei obligațiuni legate de sustenabilitate lansate de Żabka Group. Aceste fonduri vor fi direcționate către finanțarea costurilor operaționale și a cheltuielilor de capital ale Grupului în Polonia și România. BERD a sprijinit Grupul Żabka ca acționar și furnizor de finanțare din 2017.
Grupul Żabka își propune să deschidă anual în România peste 1.000 de magazine, având ca obiectiv dublarea vânzărilor către clienții finali până în 2028. Compania se bazează pe experiența de peste 26 de ani în Polonia pentru a extinde ecosistemul său pe piața românească. Froo a fost creat după modelul magazinelor din Polonia și colaborează cu DRIM Daniel Distribuție pentru a deschide noi unități. Până în mai 2024, peste 50 de magazine au fost deja deschise în România.
În Polonia, Grupul Żabka deține peste 11.000 de magazine și continuă să își extindă rețeaua. Pe termen mediu, grupul intenționează să deschidă peste 1.000 de unități anual, atât în Polonia, cât și în România. De asemenea, Froo ia în considerare introducerea conceptului de magazine autonome Nano pe piața locală. Primul magazin Zabka Nano a fost deschis în 2021, iar retailerul deține acum peste 50 de astfel de locații.
DRIM Daniel Distribuție FMCG, o afacere de familie, este un jucător important în domeniul vânzării de bunuri de larg consum din România, având circa 800 de angajați și aprovizionând aproximativ 12.000 de magazine comerciale tradiționale în 13 țări. Aceasta reprezintă prima investiție majoră a lanțului Froo în afara Poloniei.
În trimestrul al doilea al anului, vânzările de bunuri de larg consum din România au crescut cu 17,3% în termeni valorici față de aceeași perioadă a anului anterior, plasând România pe locul al 5-lea în estul Europei în ceea ce privește creșterea valorică.