Călătoria începutului: Tronsonul Lugoj – Timișoara își deschide porțile cu prima linie modernizată de cale ferată
Circulația trenurilor pe primul kilometru de cale ferată modernizată, pe tronsonul Lugoj – Timișoara, a fost deschisă. Acest sector face parte din magistrala CFR, care este modernizată cu fonduri din Planul Național de Redresare și Reziliență.
Noua linie, realizată de constructorul spaniol FCC Construccion, pornește din zona Gării din Lugoj și se extinde până în apropierea pasajului de pe strada Smârdan, având o lungime de peste 800 de metri. Pe acest segment au fost instalate două macazuri și stâlpii de susținere pentru panourile fonoabsorbante, menite să reducă zgomotul generat de trenuri în zonele locuite.
Începând cu 14 aprilie 2025, se va circula pe prima porțiune de cale ferată modernizată din stația Lugoj. Segmentul de circulație modernizat pe firul 1 al stației a fost conectat la vechiul fir, fiind dotat cu două aparate de cale echipate cu sisteme de înzăvorâre Spheroloc și Hydrolink. În prima fază, circulația va fi restricționată, având în vedere că urmează demararea lucrărilor de demontare a firului II.
Tronsonul Lugoj – Timișoara este cel mai avansat dintre cele patru loturi în care a fost împărțit întregul traseu CFR aflat în reabilitare, având aproape 30% realizare. Pe tronsonul Caransebeș – Lugoj s-a trecut la organizarea de șantier, iar primele intervenții vor începe cu reparații la liniile din triajul gării Caransebeș. Lucrările s-au intensificat și în zona Gării de Nord din Timișoara, iar pe lotul 4, Timișoara – Arad, se execută lucrări la terasamentele CF, pasaje și poduri, inclusiv la podul de peste râul Mureș.
Întreaga magistrală Caransebeș – Lugoj – Timișoara – Arad, lungă de 162 de kilometri, se reabilitează cu fonduri europene prin PNRR, în valoare de aproape 9 miliarde de lei, și este împărțită în patru loturi. Fondurile europene trebuie cheltuite până la finele anului 2026. Odată finalizată infrastructura, trenurile de călători vor putea circula cu viteze de până la 160 km/h, iar cele de marfă cu până la 120 km/h.