Știre de ultimă oră: Mega Image cedează aproape 90 de magazine către Annabella pentru a-și asigura preluarea Profi
Rețeaua românească de magazine Annabella va prelua cele 87 de magazine pe care Mega Image este obligată să le cedeze pentru a obține acordul Consiliului Concurenței în preluarea magazinelor Profi. Una dintre condițiile impuse prevede că Mega Image trebuie să cesioneze aceste magazine din 44 de localități, unde activitățile Mega Image și Profi se suprapun.
Rețeaua Annabella, fondată în 1994 de familia Mutu în județul Vâlcea, a încheiat anul 2024 cu o cifră de afaceri de 683,1 milioane de lei (137,3 milioane euro), înregistrând o creștere de 13% față de anul anterior. Annabella numără peste 118 magazine în patru județe – Vâlcea, Argeș, Olt și Dâmbovița – dezvoltate pe trei concepte de retail diferite: Annabella A-Z, Annabella Zilnic și Annabella Standard. Aceasta este singura rețea românească ce a depășit 100 de supermarketuri în România, fiind deținută de Dan-Constantin Mutu și Dorina Mutu.
Dintre cele 87 de magazine care urmează să fie cedate, 82 sunt operate în prezent de Profi, iar celelalte cinci de Mega Image. Prin această preluare, Annabella va depăși pragul de 200 de magazine la nivel național, extinzându-și amprenta teritorială în orașe precum Timișoara, Oradea, București, Cluj-Napoca, Adjud, Constanța și Ploiești.
Familia Mutu și-a extins recent portofoliul de afaceri și în domeniul imobiliar, achiziționând o clădire de birouri în nordul Bucureștiului, pe care intenționează să o transforme în clinică medicală. De asemenea, grupul Annabella a dezvoltat două parcuri de retail: unul de 4.000 de metri pătrați în Horezu (Vâlcea) și altul de circa 7.000 de metri pătrați în Râmnicu Vâlcea, inaugurându-l după o investiție de 5 milioane de euro.
În plus, din grupul Annabella face parte și producătorul Annabella Fabrica de Conserve Râureni, care a înregistrat anul trecut o cifră de afaceri de aproape 176 milioane lei (35,3 milioane euro), în scădere cu 5% față de 2023, și un profit net de 13,8 milioane lei (2,7 milioane euro), în scădere cu 11%.
Ahold Delhaize a finalizat achiziția Profi Rom Food SRL pentru o valoare totală de 1.272 milioane euro, ceea ce dublează amprenta de retail a Ahold Delhaize în România, unde operează deja aproape 1.000 de magazine sub marca Mega Image. Lanțul de magazine Profi a avut anul trecut afaceri de 14,1 miliarde lei, în creștere față de 12,9 miliarde lei în 2023, în timp ce Mega Image a raportat afaceri de 10,5 miliarde lei, de la 9,8 miliarde lei în 2023.