CFR Călători: Ce implică riscul pierderii accesului la rețeaua feroviară națională?
CFR Călători a declarat că nu există riscul interdicției de circulație a trenurilor de călători pe rețeaua națională administrată de CFR SA, deoarece problemele financiare au fost depășite. Reacția companiei vine în urma informațiilor apărute în presă, conform cărora datoriile neplătite către CFR SA pentru utilizarea infrastructurii feroviare ar putea conduce la interzicerea circulației trenurilor CFR Călători.
„Urmare a întâlnirii de la sediul Autorității pentru Reformă Feroviară (ARF), la care au participat reprezentanți ai ARF, CFR Călători și CFR SA, au fost identificate modalitățile prin care, cu sprijinul tuturor celor implicați, impedimentele existente au fost depășite. Astfel, nu există riscul interdicției de circulație a trenurilor operate de CFR Călători pe rețeaua națională aflată în administrarea CFR SA”, se menționează în comunicatul CFR Călători.
Președintele Autorității pentru Reformă Feroviară, Mihai Barbu, a declarat că datoriile la plata taxei de utilizare a infrastructurii (TUI) acumulate de CFR Călători și Transferoviar vor fi eşalonate. „Am avut o ședință cu CFR Călători, Transferoviar, CFR SA și Electrificare CFR pentru a discuta acest subiect și a găsi soluții, în așa fel încât să nu cumva să oprească trenurile în România. Se va găsi o soluție”, a afirmat Barbu.
Acesta a adăugat că deja au fost identificate câteva măsuri concrete pentru a asigura plata datoriilor. CFR Călători are de achitat o sumă de aproximativ 41 de milioane de lei, iar Transferoviar în jur de 7 milioane de lei. Eşalonarea acestor datorii este considerată soluția necesară pentru a permite celor două companii să plătească administratorului infrastructurii feroviare.
Conform unor informații recente, trenurile Regio CFR Călători riscă să nu mai poată circula pe rețeaua națională de cale ferată începând cu 1 septembrie, iar de la 1 octombrie nu vor mai fi fonduri suficiente pentru operarea trenurilor Inter-Regio din cauza datoriilor acumulate de Compania Națională de Căi Ferate. Directorul Traian Preoteasa, cu un salariu de peste 5.000 de euro pe lună, se confruntă cu facturi neachitate în valoare de aproape 8,2 milioane de euro.