Daniel David: Resurse pentru învățământul simultan, dar provocări în formarea cadrelor didactice
Daniel David a discutat recent despre învățământul simultan, un sistem care include aproximativ o sută de mii de elevi din România. Ministrul Educației a subliniat că, deși acest sistem este existent, statul nu pregătește profesori specializați pentru această metodă de predare.
„Trebuie să ne hotărâm ce model de școală vrem”, a afirmat David, evidențiind că multe școli din mediul rural se confruntă cu provocarea de a avea elevi din clase diferite, cum ar fi trei copii de clasa a II-a, unul de-a VI-a și unul de-a VIII-a, care învață cu un singur profesor în aceeași clasă. David a adăugat că este necesar să definim clar direcția educațională dorită.
Ministrul a comparat situația din România cu cea din Franța și Irlanda, menționând că și aceste țări utilizează învățământul simultan. „La nivel primar, ca procent de număr de clase, este mai dezvoltat în Irlanda decât în România. Dar ei își pregătesc profesorii care predau în învățământul simultan, să poată să predea în această logică, ceea ce noi de multe ori n-am făcut”, a continuat David.
„Noi va trebui să ne hotărâm. Ori avem învățământ simultan și atunci ne pregătim profesorii să fie buni în a preda în această logică, ori dacă vrem să renunțăm la învățământul simultan, va trebui să ducem copiii cu microbuze, internat. Perspectiva este foarte diferită, oamenii nu au opțiune pentru un model sau altul”, a conchis Daniel David.