Temu și Shein plănuiesc să majoreze prețurile și să taie drastic bugetele pentru promovarea online în Statele Unite
Piața online chineză Temu și retailerul de modă rapidă Shein, doi dintre cei mai mari agenți de publicitate de pe rețelele de socializare din Statele Unite, își reduc drastic cheltuielile cu publicitatea digitală din SUA, ceea ce reprezintă o lovitură pentru companiile de tehnologie precum Facebook și YouTube.
Vânzătorii cu amănuntul online, care expediază produse la prețuri reduse fabricate în China direct către cumpărătorii din SUA, au fost până de curând în plină expansiune publicitară, vizând cumpărătorii mai tineri și mai economi în mediile digitale. Ordinul executiv al președintelui american Donald Trump de la începutul acestei luni amenință această afacere. Începând cu 2 mai, mărfurile în valoare de sub 800 de dolari expediate din China și Hong Kong nu vor mai fi scutite de taxe vamale.
Temu și Shein intenționează să crească prețurile produselor săptămâna viitoare, deoarece eliminarea scutirii „de minimis” de la taxele de import crește costurile pentru companii. De asemenea, acestea reduc cheltuielile de publicitate pe majoritatea platformelor, conform a două firme de marketing digital care măsoară cheltuielile de publicitate.
Media zilnică a cheltuielilor de publicitate ale Temu în SUA pe Facebook, Instagram, TikTok, Snap, X și YouTube a scăzut cu 31% în perioada 31 martie – 13 aprilie, comparativ cu cele 30 de zile anterioare, conform estimărilor Sensor Tower. Media zilnică a cheltuielilor de publicitate ale Shein în SUA pe Facebook, Instagram, TikTok, YouTube și Pinterest a scăzut cu o medie colectivă de 19% în aceeași perioadă.
Temu a redus brusc anunțurile pe Google Shopping începând cu 12 aprilie, după o creștere accentuată în primul trimestru. Meta a refuzat să comenteze. Google, Shein și Temu nu au fost disponibile imediat pentru comentarii.