Strategia Constructorilor Auto Europeni în Fața Provocărilor Chineze
Constructorii auto europeni lansează o ofensivă de modele electrice pentru a contracara rivalii chinezi, o acțiune mult așteptată, dar considerată de mulți ca fiind întârziată, având în vedere că companiile din China au câștigat deja teren pe segmentul electric european.
Ofensivă puternică
Industria auto europeană a intrat într-o etapă de ofensivă puternică, încercând să răspundă presiunii crescânde din partea producătorilor chinezi de vehicule electrice. Aceasta vizează atât piața europeană, cât și cea din China, considerată de mulți ca fiind mult mai importantă.
Înaintea deschiderii salonului auto IAA Mobility (9 – 12 septembrie, München), companiile Volkswagen, BMW și Renault au prezentat noi modele menite să își consolideze poziția pe piața europeană și să recâștige terenul pierdut în China, cea mai mare piață auto din lume.
Noi modele
Volkswagen a dezvăluit conceptul ID.Cross, un automobil electric compact, axat pe software, parte din strategia de a-și menține supremația în electromobilitate în Europa. BMW a lansat în premieră mondială SUV-ul electric iX3, bazat pe arhitectura „superbrain”, care înlocuiește componente hardware tradiționale cu un sistem computerizat centralizat, oferind un nivel superior de tehnologie digitală.
Renault a adus două noutăți: a șasea generație a celebrului Clio, unul dintre cele mai vândute modele ale sale, și Renault 5 Turbo 3E, descris ca fiind primul „mini supercar” electric al companiei. De asemenea, Mercedes a contracarat modelul iX3 al BMW cu noua versiune a modelului său echivalent, GLC, care utilizează tehnologia EQ, demonstrând că Mercedes-Benz renunță la ideea de linii separate pentru mașinile ICE și EV.
Un semnal clar
Specialiștii consideră că aceste lansări sunt un răspuns direct la avansul producătorilor chinezi, apreciați de consumatorii europeni pentru dotările digitale. „Este un semnal clar că marii producători europeni intensifică lupta, introducând tehnologii de nouă generație pentru a concura rivalii specializați doar pe vehicule electrice”, a explicat Rico Luman, economist ING.
Klaus Rosenfeld, directorul general al producătorului german de componente auto Schaeffler, a afirmat că ediția de anul acesta a IAA Mobility va demonstra „încrederea și optimismul” industriei auto europene, subliniind că succesul în China rămâne testul suprem: „Cine reușește în China, reușește oriunde.”
În contextul unor provocări majore – costuri de producție în creștere, tarife americane, perturbări ale lanțurilor de aprovizionare și reglementări stricte – ofensiva lansată de Volkswagen, BMW și Renault arată că giganții auto europeni sunt hotărâți să își păstreze rolul central pe piața globală, în ciuda competiției dure din partea Chinei.