Audi își îmbunătățește performanța financiară, chiar și în fața unei scăderi a vânzărilor
Divizia de mașini premium a grupului Volkswagen, Audi AG, care include marca Audi, Lamborghini, Bentley și motocicletele Ducati, a raportat o creștere semnificativă a veniturilor și a profitului operațional, în ciuda scăderii livrărilor de vehicule în primul trimestru al acestui an.
Deși întârzierile în lansările de produse au dus la o scădere a vânzărilor în primele trei luni ale anului, conducerea grupului Progresive din cadrul VW Group a reușit să obțină rezultate financiare favorabile. CFO-ul Jürgen Rittersberger a subliniat importanța continuării transformării companiei, iar CEO-ul Gernot Döllner a menționat progresele în repoziționarea companiei.
Potrivit datelor publicate de Audi AG, veniturile din primul trimestru pentru cele patru mărci premium au ajuns la 15,4 miliarde de euro, cu 12,5% mai mult decât în 2024, iar profitul operațional a fost de 537 de milioane de euro, cu o creștere de 15,2% față de anul precedent. Marja operațională a crescut ușor, atingând 3,5%.
Compania a raportat un flux de numerar net negativ de 61 de milioane de euro, dar acesta este semnificativ mai mic față de -800 milioane de euro înregistrat anul trecut. Rezultatul net a fost de 630 milioane de euro, în scădere cu 14,4%. Audi a menționat că rezultatele au fost influențate de contextul economic global, concurență crescută și incertitudini politice, dar a evidențiat creșterile pe segmentul vehiculelor electrice.
Vehiculele din familia e-tron au înregistrat o creștere a vânzărilor de aproximativ 30% comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, cu un total de 46.371 de mașini electrice livrate la nivel mondial. Compania a înregistrat creșteri semnificative pe piețele din Franța (+169%), Elveția (+120%), Olanda (+87%), Norvegia (+64%) și Germania (+59%). Audi a raportat o creștere de 86% a comenzilor pentru mașini electrice în Europa de Vest.
Divizia premium a VW Group a trecut printr-o restructurare, având un impact asupra gamei de produse, după întârzierile provocate de strategiile eronate ale conducerii anterioare. Managementul a decis renunțarea la campania de redenumire a modelelor în funcție de tipul de propulsie, revenind astfel la denumirile consacrate.
CEO-ul Gernot Döllner a afirmat că au fost făcuți pași decisivi pentru repoziționarea companiei, inclusiv un acord între conducerea companiei și consiliul de întreprindere, care vizează creșterea productivității și flexibilității la unitățile din Germania. Deși anul va continua să fie dificil din cauza condițiilor economice globale, Audi își implementează strategia.
Până la sfârșitul anului 2025, Audi va lansa zece noi modele hibride plug-in. Modelele Audi A3 și Audi A5 au ajuns deja pe piață, având o capacitate de încărcare mai mare și autonomii electrice de peste 100 de kilometri.
În intervalul ianuarie – martie, Audi a livrat 388.756 vehicule, cu 3,5% mai puține decât în anul anterior, majoritatea fiind marca Audi, care a livrat 383.401 vehicule (-3,2%). Cele mai mari probleme de vânzări au fost în China, unde marca a înregistrat o scădere de 7% față de anul trecut, cu 144.471 vehicule vândute. O nouă strategie destinată pieței chineze urmărește dezvoltarea de modele dedicate clienților din această țară.
Brandul de lux Bentley a livrat 2.388 de mașini din ianuarie până în martie, generând venituri de 661 milioane de euro și un profit operațional de 71 milioane de euro, marja operațională scăzând la 10,7%. Lamborghini a livrat 2.967 de vehicule, cu 12,8% mai multe decât anul trecut, având venituri de 895 de milioane de euro și un profit operațional de 248 milioane de euro, cu o marjă operațională de 27,7%.
Grupul Audi se așteaptă la venituri între 67,5 și 72,5 miliarde de euro pentru finalul acestui an, iar marja operațională este prevăzută să rămână între 7-9%, cu un flux de numerar net între 3 și 4 miliarde de euro.