BYD întârzie debutul producției de serie la noua fabrică din Ungaria
Producătorul chinez de automobile electrice BYD a decis să amâne, pentru 2026, începutul producției de masă la noua uzină din Ungaria, care va funcționa sub capacitate timp de cel puțin doi ani. Surse apropiate acestui dosar au declarat că, în schimb, BYD va începe să producă mai devreme decât se estima automobile electrice la uzina din Turcia, datorită costurilor mai mici cu mâna de lucru, și va depăși semnificativ planurile de producție inițiale pentru aceasta.
Uzina de patru miliarde de euro pe care BYD o construiește la Szeged, în sudul Ungariei, va începe producția de masă în 2026, dar în acel an va produce doar câteva zeci de mii de automobile, ceea ce reprezintă doar o mică parte din capacitatea inițială de producție de 150.000 de vehicule planificată. Capacitatea maximă de producție a uzinei de la Szeged ar urma să ajungă la 300.000 de unități pe an.
Oficial, BYD a anunțat că uzina de la Szeged va începe să funcționeze în luna octombrie 2025, însă nu a precizat public când va demara producția în regim de masă. Producția la Szeged este programată să fie majorată în 2027, dar va rămâne sub capacitatea planificată.
În contrast, producția la uzina de la Manisa, în vestul Turciei, va depăși obiectivul de 150.000 de unități planificat pentru 2027, iar BYD va crește și mai mult producția în 2028 la această uzină.
BYD a decis să construiască o uzină în Ungaria pentru a vinde automobile în Europa fără tarife, în condițiile în care toate automobilele pe care BYD le vinde în prezent în Europa sunt produse în China și sunt supuse unor tarife de 27% impuse de UE pentru automobilele electrice chinezești importate. Reorientarea către producția mai ieftină din Turcia evidențiază provocările întâmpinate de constructorii chinezi care doresc să asambleze automobile în Europa pentru a evita tarifele la importuri, dar se confruntă cu salariile mari și costurile ridicate cu energia din Europa.
Turcia a devenit un hub de producție cu costuri reduse pentru marii constructori auto, inclusiv Toyota, Stellantis, Ford, Hyundai și Renault. Recent, Guvernul de la Ankara și constructorul chinez Chery au anunțat o investiție de un miliard de dolari pentru construirea unei uzine cu o capacitate de producție de 200.000 de vehicule pe an.