Ce a dus la oprirea motorului? Detalii înfiorătoare din ancheta accidentului aviatic din India
Anchetatorii au descoperit detalii alarmante în cadrul anchetei preliminare referitoare la accidentul aviatic al zborului Air India 171, în care au murit 260 de persoane în luna iunie. La doar câteva secunde după decolare, ambele comutatoare de control al combustibilului ale avionului Boeing 787 Dreamliner, vechi de 12 ani, s-au mutat brusc în poziția „cut-off”, oprind alimentarea motoarelor cu combustibil și provocând pierderea totală a puterii.
Înregistrarea vocii din cabina de pilotaj surprinde un pilot întrebându-l pe celălalt de ce a „oprit motorul”, la care acesta răspunde că nu a făcut-o. Raportul nu precizează care replică aparţine căpitanului și care copilotului, și nici cine a transmis apelul de urgență „Mayday, mayday, mayday” înainte de prăbușire. În momentul decolării, copilotul pilota aeronava, în timp ce căpitanul supraveghea.
Comutatoarele au fost readuse în poziția normală de zbor, declanșând repornirea automată a motoarelor. În momentul accidentului, un motor își recăpăta tracțiunea, în timp ce celălalt se reaprinsese, dar nu își recuperase încă puterea.
Zborul Air India 171 a fost în aer mai puțin de 40 de secunde înainte de a se prăbuși într-un cartier aglomerat din orașul Ahmedabad, din vestul Indiei, marcând unul dintre cele mai misterioase dezastre aviatice din India. Avionul a început să piardă altitudine înainte de a trece de gardul perimetral al aeroportului.
Prăbușirea zborului Air India a provocat moartea a 241 de pasageri și a 19 persoane aflate la sol, fiind cel mai grav accident aviatic din ultimii zece ani. Avionul, un Boeing 787-8 Dreamliner, avea destinația Londra.
Conform normelor internaționale în aviație, statul care investighează un accident trebuie să depună un raport inițial cu concluzii preliminare în termen de 30 de zile de la incident.