Declinul livrărilor de motorină pe căile maritime din Rusia
Exporturile maritime de motorină ale Rusiei au scăzut cu 5% în iulie față de luna precedentă, ajungând la aproximativ 3,26 milioane de tone metrice. Această scădere se datorează producției mai reduse, cauzată de reviziile rafinăriilor autohtone și de creșterea cererii interne.
Livrările de motorină prin portul Primorsk din Marea Baltică, cel mai mare terminal rusesc pentru exporturile de motorină cu conținut ultra-scăzut de sulf, au totalizat 1,26 milioane de tone în iulie, înregistrând o scădere de 11,3% comparativ cu luna iunie. Turcia și Brazilia au rămas principalii importatori de combustibil diesel din Rusia.
Exporturile de motorină din porturile rusești către Turcia au fost de 1,25 milioane de tone în iulie, cu o reducere de 14% față de iunie, în timp ce livrările către Brazilia s-au diminuat cu 29%, ajungând la 0,37 milioane de tone.
De asemenea, peste 400.000 de tone de diesel încărcate în porturile rusești sunt destinate transferurilor de la navă la navă în apropierea portului cipriot Limassol, pentru descărcare sau comenzi cu destinații încă necunoscute.
Exporturile de motorină ale Rusiei către țările africane au scăzut cu un sfert în iulie, totalizând aproximativ 0,69 milioane de tone, cu Marocul, Senegalul, Ghana și Libia printre cei mai mari importatori. Datele arată că petrolierele încărcate în mai cu aproximativ 110.000 de tone de combustibil diesel au avut destinația marcată „pentru comenzi”, indicând că punctele lor de descărcare fie nu sunt cunoscute, fie nu sunt declarate.