Eisberg își cedă afacerea cu salate din România
Compania elvețiană Eisberg, parte a Bell Food Group, a anunțat că își vinde unitățile de producție din Polonia, România și Ungaria către Green Factory, o companie cu sediul în Polonia, specializată în cultivarea și vânzarea legumelor proaspete și a salatelor preambalate în lanțurile de retail din Polonia și alte țări din Uniunea Europeană.
Green Factory Logistics, compania soră a Green Factory, se ocupă de transportul refrigerat, atât pentru produsele Green Factory, cât și pentru alți clienți. Vânzarea nu afectează fabricile Eisberg din Elveția și Austria, precum și compania de achiziții Eisberg din Spania.
În România, Eisberg deține o fabrică în Pantelimon. Anul trecut, compania a raportat afaceri de 110,7 milioane lei și un profit net de 3,1 milioane lei, având 125 de angajați. Prin această decizie strategică, Eisberg își va concentra atenția pe piețele sale principale din regiunea DACH (Germania, Austria, Elveția).
Green Factory activează pe mai multe piețe din Europa Centrală în industria alimentară, având unități în Polonia, Ungaria, Lituania și Ucraina. Compania intenționează să continue operarea unităților preluate și va păstra toți angajații.
Mike Häfeli, șeful zonei de afaceri Eisberg, va părăsi compania la cererea sa, iar Tobias Wölfle, fost director financiar al Eisberg, îl va succeda în funcția de șef al Diviziei Eisberg.
În 2024, compania Eisberg a generat vânzări nete de 370 de milioane de franci elvețieni, având peste 2.200 de angajați.
Bell Food Group este un important procesator de carne și specialist în produse preparate din Europa, cu o gamă variată de produse, inclusiv carne, carne de pasăre, mezeluri și produse vegetariene, având în portofoliu mărci precum Bell, Hubers, Eisberg, Hilcona și Hügli. Grupul are aproximativ 13.500 de angajați și generează venituri anuale de peste 4,7 miliarde de franci elvețieni, fiind listat la bursa elvețiană.