Ford își reconfigurează planurile pentru vehiculele electrice
Schimbările semnificative în comportamentul cumpărătorilor din SUA și Europa pe segmentul vehiculelor electrice au determinat conducerea Ford Motor să își modifice strategia de modele pentru a răspunde noilor cerințe. CEO-ul Jim Farley a declarat: „Putem câștiga bani din vehicule electrice.”
Ford a decis să amâne dezvoltarea și producția de noi pickup-uri electrice, având în vedere că cererea pentru acest tip de vehicule nu este suficient de mare. Compania a informat furnizorii că producția celor două noi pickup-uri electrice, planificată pentru 2027, va fi mutată în 2028.
De asemenea, o nouă versiune E-Transit, care urma să fie produsă în SUA, a fost amânată cu doi ani. Reprezentanții Ford au confirmat că actuala gamă de mașini satisface nevoile clienților. „Vom fi agili în ajustarea calendarului de lansare”, au afirmat cei de la Ford, subliniind că obiectivul este „o profitabilitate îmbunătățită.”
În același timp, Ford își va canaliza cheltuielile pentru cercetare și dezvoltare către o nouă platformă electrică mai accesibilă, pe care ar putea fi construite vehicule de mici dimensiuni. Un plan concret în această direcție ar putea fi anunțat în curând. CEO-ul Farley a indicat că tendințele actuale ale pieței sunt în favoarea „vehiculelor mici folosite pentru navetă și în oraș”.
Farley a menționat că schimbările de strategie sunt deja aprobate, având în vedere că „am făcut ajustările necesare pentru a ne afla în segmentele în care putem câștiga bani din vehicule electrice.”
Anterior, Ford a anunțat amânarea planurilor pentru a produce noi modele electrice de mari dimensiuni în anumite fabrici, preferând să aloce acestor uzine modele cu combustie. Există informații neoficiale privind interesul Ford Motor de a produce în Europa un model electric accesibil, dar nu este clar dacă acesta va fi fabricat în colaborare cu Volkswagen, pe noua platformă destinată modelelor VW ID.2 și ID.1, sau dacă constructorul american va utiliza soluții proprii, inclusiv platforma pe care se produce astăzi Ford Puma Gen-E, la Craiova, dezvoltată în colaborare cu Ford Otosan și specialiștii Ford în Europa.