ID.Buzz: Al doilea pas greșit al VW în aventura electrică pe tărâmul american
Volkswagen ID.Buzz nu se mai exportă în Statele Unite în prezent, deși modelul este încă disponibil în configuratorul mărcii pentru piața americană. Motivele nu sunt legate de tarifele majorate de guvernul american, ci de rezultatele slabe înregistrate de microbuzul electric, care face apel la imaginea vechiului Bulli.
Lansat cu o campanie de promovare ce se raportează constant la istoria modelului Transporter și la prima generație VW Bulli, ID.Buzz a fost gândit ca un continuator complet electric al celebrului microbuz, adorat de generații și vedetă a anilor Woodstock și hippie. America a fost ținta perfectă pentru această imagine, dar realitatea s-a dovedit a fi mai dură decât anticipau specialiștii VW.
ID.Buzz a fost lansat în SUA cu întârziere, iar primele mașini au fost livrate în 2024. Vânzările inițiale nu au fost spectaculoase, repetând eșecul lui ID.7, care a ratat intrarea pe piață, deși în Europa a avut succes. În trimestrul 4 din 2024, vânzările lui ID.Buzz au depășit puțin 1.000 de unități, fiind comparabile cu cele ale modelului Golf R, un model de nișă. În primul trimestru al lui 2025, vânzările au crescut aproape de 2.000 de unități, dar au fost mult sub cele ale lui ID.4, care a înregistrat 7.700 de unități vândute. În trimestrul al doilea, vânzările minibuzului electric s-au prăbușit la puțin peste 500 de unități, în timp ce ID.4 a scăzut la 2.000 de unități.
Suspendarea livrărilor a coincis cu scandalul tarifelor majorate, dar ID.Buzz s-a confruntat și cu o problemă datorată unei rechemări impuse de NHTSA, care a solicitat montarea a trei centuri de siguranță pe bancheta din spate, în loc de două. De asemenea, o potențială creștere a prețului cu peste 27% a făcut ca mașina să devină necompetitivă, iar amânarea livrărilor a fost o consecință firească.
Spre deosebire de modelul ID.4, care este produs la uzina VW din SUA, Chattanooga, ID.Buzz este fabricat exclusiv în Germania, la Hanovra, și din acest motiv, prețul său pe piața din SUA este influențat de costurile de transport. Tarifele vamale contribuie la creșterea prețului, într-o perioadă în care cererea de mașini electrice este în scădere, inclusiv din cauza prețurilor prea mari.
VW a raportat pentru trimestrul al doilea vânzări de 71.395 unități pe piața din SUA, dintre care mașinile electrice au însumat puțin peste 2.500 de unități. De la începutul anului, vânzările de electrice ale VW către clienții americani s-au ridicat la 160.000 de automobile, dintre care doar 12.000 au fost electrice. La începutul anului, VW a decis să întrerupă vânzările modelului ID.7, după ce a amânat lansarea acestuia timp de mai multe luni.