Problemele cu alimentarea și tăcerea mass-media rusă despre atacurile cu drone
În Rusia, este acceptabil să recunoști că șoferii ar putea avea probleme cu alimentarea automobilelor sau că prețul carburantului a crescut. Totuși, nu este permis să vorbești despre rafinăriile de petrol din Rusia distruse de dronele ucrainene, conform raportărilor din presă.
Bombardamentul constant al Ucrainei cu drone asupra industriei petroliere și gaziere a Rusiei a dus la o scădere semnificativă a producției de combustibili, provocând penurii în lanțul de aprovizionare și stații de alimentare goale, stârnind furia șoferilor din întreaga țară. Creșterea rapidă a prețurilor la pompă și cozile lungi de mașini sunt documentate de mass-media locală rusă, dar nu se menționează motivul: atacurile cu drone ucrainene care vizează rafinăriile de petrol din vestul Rusiei.
Armata și agențiile ucrainene au revendicat oficial atacurile asupra a 12 rafinării de petrol importante din Rusia, începând cu sfârșitul lunii iulie. Analizând datele, experții din industrie estimează că daunele cauzate de aceste atacuri au redus capacitatea de prelucrare a petrolului a Federației Ruse cu 17-25%. Kyiv Post raportează că, până vineri, Ucraina a efectuat minimum 21 de atacuri cu drone asupra rafinăriilor de petrol din Rusia, unele dintre acestea fiind lovite de mai multe ori.
În Crimeea, o stație de alimentare nu avea benzină de 92 și 95, conform canalului Krimski Viter Telegram. În Moscova, situația este stabilă, dar în restul țării, problemele sunt severe. În regiunile cele mai afectate, cum ar fi Coasta Pacificului, estul și centrul Siberiei, precum și regiunile sud-vestice Rostov și Krasnodar, șoferii se confruntă cu lipsa de combustibil.
Operatorii stațiilor de alimentare din Dagestan au explicat lipsa combustibilului prin probleme în lanțul de aprovizionare, fără a menționa atacurile cu drone. În regiunea Stavropol, guvernatorul a declarat că este „îngrijorat” de creșterea prețurilor și a anunțat o comisie guvernamentală pentru investigarea posibilelor practici de fixare a prețurilor. Însă, din nou, nu s-a făcut referire la atacurile ucrainene.
În zona râului Volga din Saratov, creșterile rapide ale prețurilor la combustibil au fost raportate, iar un politician de opoziție a sugerat că „speculatorii de combustibil” ar putea fi implicați. În Chita, prețurile au atins 60-64 ruble/litru, iar creșterea prețurilor interne este atribuită inflației și lipsei de cerere pe piețele internaționale.
În Crimeea, autoritățile locale au declarat că penuria de combustibil se datorează „cererii actuale” și „distanței semnificative” dintre stațiile de alimentare și depozitele de petrol, fără a menționa atacurile ucrainene. De asemenea, mass-media rusă nu a făcut referire la atacurile cu drone și nici la penuria de combustibil.
În săptămâna 12-19 septembrie, în ciuda creșterii record a prețurilor combustibilului și a cozilor lungi la stațiile de alimentare, agențiile de știri ruse au raportat că industria energetică a Rusiei se află într-o stare bună, fără a menționa problemele reale cu care se confruntă șoferii din întreaga țară.