KFC atinge noi culmi: Vânzări record de peste 1 miliard de lei în ultimul deceniu
Lanțul de restaurante cu servire rapidă KFC, operat de compania US Food Network, parte a Sphera Franchise Group, a înregistrat în 2023 cea mai mare cifră de afaceri din ultimii 10 ani, depășind pentru prima dată borna de 1 miliard de lei. Cifra de afaceri a crescut cu 320% față de 2014, de la 253,6 milioane de lei la 1,065 miliarde de lei.
Evoluția afacerilor a fost constantă în ultimul deceniu, cu creșteri anuale în aproape fiecare an, cu excepția anului 2020, când vânzările au scăzut cu circa 22% din cauza pandemiei. După acest an, cifra de afaceri a companiei a revenit pe un trend ascendent.
În ultimul deceniu, restaurantele KFC au înregistrat vânzări totale de aproape 6 miliarde de lei. US Food Network a avut o creștere semnificativă și în ceea ce privește profitul net, care a crescut cu 266,5%, de la 24,5 milioane de lei în 2014 la 89,7 milioane de lei în 2023, acest an fiind cel mai bun din punct de vedere al profitabilității din ultimul deceniu.
Al doilea cel mai mare profit net din ultimii 10 ani a fost în 2019, cu 85,2 milioane de lei. În această perioadă, restaurantele KFC au generat un profit net total de 555,7 milioane de lei. Numărul de angajați al restaurantelor KFC a crescut aproape dublu, ajungând la aproape 4.000 de persoane în 2023, față de aproximativ 2.037 în 2014.
Sphera Franchise Group mai include în portofoliu brandurile Pizza Hut, Taco Bell și, recent, brandul Cioccolatitaliani. În prezent, grupul operează 173 de restaurante în trei piețe: 107 KFC în România, 3 în Republica Moldova și 18 în Italia, plus 28 de unități Pizza Hut și 16 Taco Bell în România.
Strategia Sphera Franchise Group prevede continuarea creșterii rețelei KFC cu 5-6% și în anul curent.