Nepotul lui Mircea Lucescu dezvăluie o bere inedită, revigorând brandul Grivița!
Clubul de fotbal Rapid București, împreună cu Matei Lucescu, nepotul selecționerului Mircea Lucescu și fiul fostului antrenor al Rapidului, Răzvan Lucescu, au lansat berea ‘1923’, destinată suporterilor giuleșteni. Aceasta este o investiție prezentată în premieră, care își propune să evoce istoria echipei bucureștene înființate în acel an.
Matei Lucescu a declarat că, prin acest produs, dorește ca oamenii să se gândească la tradiție și a promis că va produce o bere specială în cazul în care echipa giuleșteană va câștiga un trofeu în sezonul viitor. ‘Când am început acest proiect, ne-am dorit ca numele să aibă o conexiune cu clubul Rapid, însă nu am vrut să o luăm pe traseul clasic, să facem o bere Rapid sau Giulești, am vrut să facem ceva un pic mai interesant ca oamenii să gândească la istoria Rapidului la tradiție’, a afirmat Matei Lucescu.
În 2023, Matei Lucescu a anunțat o nouă investiție de 6 milioane de euro într-o fabrică ce va susține cererea din retail. Fabrica, situată în zona Popești-Leordeni din București, a fost realizată cu fonduri proprii. Construcția proiectului greenfield a început în februarie 2022, reprezentând cea mai modernă fabrică de bere craft din Europa de Est. Noua unitate de producție va angaja între 25 și 30 de persoane, având o capacitate de producție ce poate crește de la 2.000 de hectolitri pe an până la 27.000 de hectolitri/an.
În prezent, retailul contribuie cu 30-35% la vânzările companiei, produsele fiind disponibile în rețelele Cora, Carrefour, Auchan și Mega Image. Matei Lucescu a început în 2017 procesul de reînvie a brandului de bere Grivița, care a fost activ în perioada comunistă și în anii ’90. Acesta a solicitat înregistrarea mărcii la OSIM și deține o firmă cu obiect principal de activitate fabricarea berii, precum și baruri și servirea băuturilor.
Istoria brandului Grivița începe în 1869, când antreprenorul german Erhard Luther a înființat fabrica de bere. După naționalizarea din 1948, fabrica a devenit Întreprinderea de Bere București – Fabrica „Grivița”, fiind redenumită ulterior Fabrica Gambrinus. În 1998, un grup de investitori britanici și americani a preluat fabrica și a implementat un program de modernizare. Producția de bere a încetat în 2005, iar în 2013, fabrica a fost vândută companiei de dezvoltare imobiliară Kiseleff Development, care a avut planuri de construcție a unor spații de birouri și o piațetă, conservând totodată clădirile istorice ale fabricii.
Recent, fabrica și terenul aferent au fost vândute dezvoltatorului imobiliar lituanian Hanner Holding, care a anunțat planuri similare pentru spațiul respectiv, inclusiv în ceea ce privește conservarea și valorificarea clădirilor istorice ale fostei fabrici de bere Grivița.