Oficialitățile sugerează: Rutele feroviare București – Constanța și București – Brașov să nu beneficieze de compensații
Rutele profitabile pe calea ferată, cum ar fi București – Constanța și București – Brașov, ar trebui să devină comerciale, iar compensarea să fie acordată operatorilor de transport călători doar pentru rutele care nu pot genera profit. Aceasta este opinia președintelui Autorității pentru Reformă Feroviară, Mihai Barbu.
Barbu a declarat: „Noi, în România, compensăm toate traseele – și sunt trasee profitabile în România. București-Constanța este unul dintre traseele profitabile. București-Brașov este un traseu profitabil. La un moment dat, aceste trasee trebuie să devină comerciale și traseele compensate să fie acelea care nu sunt profitabile și nu pot fi profitabile vreodată, pentru că sunt, nu știu, trasee unde nu sunt călători foarte mulți și nici n-ai de unde să aduci.”
El a subliniat că preocuparea companiilor feroviare ar trebui să fie atragerea de călători pe calea ferată, având în vedere că călătoria cu trenul este mai ieftină decât cea cu mașina. „Preocuparea tuturor companiilor trebuie să fie aceasta: să aducă pe calea ferată călători, pentru că atunci încasează și din bilete mai mulți bani. Aducem călătorii din zona rutieră în zona feroviară, pentru că vă spun din experiență proprie: este mult mai ușor să mergi cu trenul de la București la Brașov decât să mergi cu mașina de la București la Brașov. Este și mult mai ieftin și este mult mai confortabil pentru oricine. Să mergem să stăm 5 ore în trafic pe Valea Prahovei nu e confortabil pentru toată lumea,” a mai adăugat Mihai Barbu.