Transformarea călătoriilor aeriene: Fără check-in și legitimație de îmbarcare
Legitimația de îmbarcare și obligativitatea înregistrării pentru zboruri, cunoscută sub numele de check-in, vor fi eliminate din procedurile necesare călătoriilor cu avionul, conform planurilor de revizuire a industriei aviatice. Aceasta reprezintă cea mai mare transformare din domeniu din ultimii 50 de ani. În următorii doi-trei ani, pasagerii vor putea încărca pașapoartele pe telefoanele lor și vor putea trece prin aeroporturi folosindu-și doar fața pentru verificarea identității.
Organizația Aviației Civile Internaționale (ICAO), organismul ONU responsabil cu politica în domeniu, va abroga normele existente pentru aeroporturi și companii aeriene, creând o nouă „legitimație de călătorie digitală” care va permite stocarea informațiilor din pașaport pe dispozitive electronice personale. Aceasta va înlocui check-in-ul online sau la aeroport, pasagerii având opțiunea de a descărca un „permis de călătorie” pe telefon în momentul rezervării zborului, care va fi actualizat automat în cazul modificărilor.
Fără check-in, companiile aeriene vor fi alertate despre intenția unui pasager de a zbura atunci când persoana ajunge la aeroport și i se scanează fața. Pasagerii care călătoresc cu bagaje de cală se vor înregistra la predarea acestora, în timp ce cei cu bagaje de mână vor fi scanați la porțile de pre-securitate pentru accesul în zona de control a aeroportului.
Valérie Viale, director de management al produselor la Amadeus, a declarat că aceste schimbări sunt cele mai importante din ultimii 50 de ani. Multe sisteme ale companiilor aeriene nu s-au schimbat semnificativ din cauza necesității de coerență în întreaga industrie. Ultima actualizare majoră a fost adoptarea e-ticketing-ului la începutul anilor 2000, iar acum industria a decis că este timpul să adopte sisteme moderne, similare cu cele utilizate de platforme precum Amazon.
Planurile necesită modernizarea infrastructurii fizice a aeroporturilor, astfel încât să dispună de tehnologie de recunoaștere facială și capacitatea de a citi pașapoarte de pe dispozitive mobile. Infrastructura va verifica informațiile prin compararea feței cu pașaportul, fără a le stoca, pentru a elimina riscurile de încălcare a securității datelor.
În noua eră, pasagerii vor putea descărca un „card de călătorie” în portofelul de pe telefonul lor, care va conține toate detaliile rezervării, inclusiv servicii auxiliare, precum închirierea unei mașini. Detaliile biometrice ale pașaportului vor fi stocate în portofel, iar pasagerii se vor putea deplasa prin aeroport fără a scoate telefonul sau pașaportul din buzunar. Amadeus a dezvoltat un sistem care șterge datele pasagerilor în termen de 15 secunde de la fiecare contact cu un „punct de contact”, cum ar fi porțile de pre-securitate.
În cazul întârzierilor, pasagerii vor primi automat o notificare pe telefonul mobil de la compania aeriană cu detaliile noului zbor, iar legitimația de călătorie se va actualiza automat. Viale a subliniat că în prezent companiile aeriene au sisteme izolate, dar în viitor, abonamentele de călătorie vor fi dinamice.
Pasagerii vor avea opțiunea de a-și partaja locația cu compania aeriană, ceea ce le va permite acestora să trimită indicații unice către poarta de îmbarcare sau oferte de a cumpăra acces la salon. British Airways, Air France-KLM, Finnair și Saudia Airlines analizează această tehnologie pentru pasagerii lor, BA afirmând că „suita sa de instrumente de experiență digitală” va anticipa nevoile călătorilor moderni.
Alte utilizări ale tehnologiei includ posibilitatea ca pasagerii să achiziționeze servicii la bord, cum ar fi schimbarea clasei de zbor, și să notifice partenerii companiilor aeriene despre întârzieri, precum și integrarea urmării bagajelor.