Uzina Ford Otosan din Craiova stabilește un nou standard de excelență în producție
Uzina Ford Otosan din România a realizat în luna august 2025 un nou record de producție, devenind al doilea mare producător de automobile, după volumul record înregistrat în octombrie 2024. Datele arată că liniile de asamblare ale uzinei au produs un total de 27.170 de vehicule, cu doar 500 de unități mai puțin decât recordul absolut din luna octombrie a anului precedent.
În luna august, cele trei modele Ford fabricate la Craiova au avut o creștere semnificativă, stimulată de cererea ridicată din Europa și de comenzile mari ale dealerilor, în vederea startului amânat al Programului Rabla. Ford Puma a fost fabricat în 17.773 de exemplare, cu 2,88% mai multe decât în aceeași lună a anului trecut, iar ambele versiuni Courier, Transit și Tourneo au atins un număr de 9.397 de exemplare, în creștere cu aproape 15 procente față de anul anterior.
În primele șapte luni ale anului, uzina a produs 154.180 de vehicule, având o creștere de 4,26% comparativ cu aceeași perioadă a anului precedent. Această creștere a fost susținută de avansul celor două modele Courier, care au atins un volum total de 56.912 unități, cu o creștere de 17,26% față de anul trecut. Cu toate acestea, Ford Puma a avut o producție mai mică cu 2,1% față de 2024, totalizând 97.268 vehicule, din cauza ritmului lent de producție în primele luni ale anului.
Uzina din Craiova a produs în intervalul ianuarie – iulie cu aproximativ 2.000 de mașini Puma mai puțin decât în 2024, în ciuda introducerii pe liniile de fabricație a versiunii electrice Gen-E. Evoluția uzinei a fost puternic influențată de amânarea și suspendarea Programului Rabla, care a generat un impact semnificativ și asupra fabricii Dacia din Mioveni.