Toyota își extinde universul electric cu modelele inovatoare bZ7 și Lexus ES
Toyota a anunțat extinderea parcului său de modele cu emisii zero prin lansarea unui nou automobil cu propulsie exclusiv electrică, bZ7. Acesta a fost prezentat în China, cea mai mare piață de mașini electrice din lume, și face parte din eforturile companiei japoneze de a recupera întârzierile în segmentul vehiculelor electrice față de principalii competitori.
Cu debutul oficial al modelului bZ7, Toyota ajunge la cinci vehicule complet electrice, incluzând și modele precum bZ4X, bZ3, bZ3X și bZ5. bZ7 este un fastback de mari dimensiuni, care combină proporțiile unui coupe cu confortul unui sedan. În această etapă, modelul este destinat în principal pieței din China, unde Toyota caută să țină pasul cu avansul rapid al mărcilor locale.
Noul bZ7 a fost dezvoltat în colaborare cu Guangzhou Automobile, în cadrul facilităților de cercetare și dezvoltare pe care Toyota le deține în China. Mașina are o lungime de peste 5 metri și este echipată cu „cea mai recentă tehnologie inteligentă”. Comenzile pentru modelul de serie vor fi disponibile abia peste un an.
În cadrul aceluiași salon auto din Shanghai, Toyota a prezentat și noul Lexus ES, un automobil premium echipat cu motorizare pur electrică. Cele două modele au proporții asemănătoare, indicând utilizarea aceleași platforme. Spre deosebire de bZ7, Lexus ES va beneficia de capacitățile platformei TNGA GA-K și va oferi și versiuni cu motorizări hibride.
Lexus ES are o lungime de 5,14 metri și va fi disponibil în versiuni electrice cu puteri de 225 CP sau 343 CP, precum și în variante hibride cu motoare de 2.0 sau 2.5 litri, având puteri de până la 248 CP. Autonomia versiunii electrice cu tracțiune față este de până la 685 km, iar versiunea cu tracțiune AWD poate atinge până la 610 km. Modelul Lexus va putea fi comandat doar în 2026, „la mijlocul anului”.
Toyota a vândut anul trecut 140.000 de vehicule complet electrice, un volum considerabil mai mic comparativ cu principalii competitori globali, precum VW, Stellantis, Tesla sau mărcile din China. În primul trimestru din acest an, vânzările au crescut la 34.730 de vehicule electrice, ceea ce reprezintă o creștere de 15% față de anul anterior.
Cu toate acestea, Toyota se confruntă cu o provocare semnificativă în Japonia, unde vânzările de mașini electrice au scăzut cu 72%, în contextul unei cereri tot mai reduse pentru acest tip de propulsie.