Achiziția rețelei La Cocoș de către Grupul Schwarz, sub lupa autorităților de concurență
Consiliul Concurenței a anunțat că analizează tranzacția prin care grupul Schwarz, operator al rețelelor de magazine Kaufland și Lidl în România, intenționează să preia magazinele La Cocoș. Autoritatea de concurență a subliniat că analiza va evalua impactul acestei operațiuni asupra consumatorilor și furnizorilor de pe piața bunurilor de consum curent.
În același timp, Consiliul Concurenței examinează și planurile supermarketului La Cocoș SA de a închiria două spații comerciale situate în municipiul Arad și comuna Bradu, județul Argeș. La Cocoș operează în prezent patru magazine în România, localizate în Ploiești (două), București și Brașov, comercializând produse de consum curent, în special alimentare.
Autoritatea de concurență a invitat retailerii și furnizorii, inclusiv cei locali, să transmită observații referitoare la achiziția notificată. Conform Legii concurenței (nr. 21/1996), aceste operațiuni necesită autorizarea Consiliului Concurenței, care va evalua compatibilitatea lor cu un mediu concurențial normal, emitând decizii în termenele prevăzute de lege.
Observațiile și punctele de vedere pot fi transmise autorității de concurență în termen de 20 de zile.