COLIZIUNE ÎN VITEZĂ: Două SUV-uri s-au lovit frontal la 50 km/h
Grupul auto chinez Chery a realizat un test de siguranță în Africa de Sud, în care două SUV-uri TIGGO 9, rulând cu 50 km/h, s-au ciocnit frontal într-un impact parțial de 50%. Conform companiei, cabina a rămas intactă, stâlpii A, B și C nu au fost afectați, airbagurile s-au declanșat corect și complet, iar toate ușile au putut fi deschise normal.
Reprezentanții Omoda, marcă ce aparține grupului Chery, au anunțat că în toamna acestui an vor lansa pe piața locală modelul 5, un SUV subcompact cu dimensiuni apropiate de cele ale lui Duster. Prețurile de lansare pentru modelul Omoda 5 vor fi apropiate de cele ale SUV-ului românesc. Mark Pu, Brand Manager pentru Ungaria și România, a comparat modelul Omoda 5 cu Duster din punct de vedere al prețului, echipamentelor și aspectului, având în vedere popularitatea lui Duster pe piața din România.
Omoda 5 va fi disponibil cu un motor pe benzină de 1.6 litri și 145 CP, iar prețul fără taxe al acestei versiuni va fi de 23.000 de euro. O variantă mai bine echipată va costa 26.000 de euro, tot fără taxe. Tiberiu Ioanovici, Country Manager Omoda/Jaecoo în România, a menționat că prețul de bază pentru un model Omoda 5 bine echipat va începe de la 25.000 de euro, iar pentru echiparea de vârf va fi în jurul sumei de 28.000 de euro. A subliniat că marca Omoda nu se va poziționa ca o marcă accesibilă, precum Dacia.
Modelul Omoda 5 va avea și o versiune complet electrică, având specificații medii, cu o capacitate a bateriei de 61 kWh (LFP), o autonomie de 430 KM (WLTP), putere a motorului de 155 kW și un charger cu o putere maximă de 80 kW (DC). Consumul mediu afișat de companie este de 16 kWh.
Omoda 5 va oferi opțiuni de transmisie 4×4, însă acestea nu vor fi disponibile pe piața din Europa, nici pentru variantele cu combustie, nici pentru cea electrică. De asemenea, motorul PHEV va lipsi la lansarea din România, pentru a nu concura cu cealaltă marcă a grupului, care va lansa propriul model.
Versiunea de intrare în gamă va avea o listă de echipamente consistentă, inclusiv jante de 18 inchi, pachetul de asistență și funcții precum Cruise Control Adaptive, Traffic Jam Assist, Inteligent Speed Control și Head Up Display. Dimensiunile modelului Omoda 5 sunt de 4,37 metri pentru versiunea cu combustie și 4,42 metri pentru cea electrică, cu 1,82 metri lățime și 1,58 metri înălțime, având un ampatament de 2,61 metri.
Chery va lansa și marca Jaecoo în România, specializată în SUV-uri cu capacități off-road. Jaecoo 7 folosește aceeași platformă T1X cu C5, având un design mai pătrățos și capacități avansate de teren accidentat.
Grupul Chery a semnat un contract de distribuție pentru piața din România cu grupul maghiar Gebius Automotive Europe kft, după o înțelegere anterioară cu o companie românească care s-a soldat cu un eșec. Omoda și Jaecoo sunt mărcile cu care Chery a intrat pe piețele din vestul Europei, precum Spania și Italia, având vânzări totale de aproximativ 15.000 de vehicule pentru Omoda și 2.500 de unități pentru Jaecoo anul trecut.
Chery, companie cu capital de stat, este cel mai mare exportator de automobile din China, având un volum de 1,14 milioane de vehicule exportate în 2024, ceea ce reprezintă aproape jumătate din vânzările globale ale companiei, care au urcat la 2,6 milioane de vehicule. Volumul exportat de Chery a fost de aproape trei ori mai mare decât exporturile BYD și mai mult decât duble față de cele ale Geely.
Pe piața din China, Chery s-a situat pe locul 5 în clasamentul vânzărilor, având cea mai mare creștere din piață, cu 65% peste nivelul înregistrat în 2023.