Alpine dezvăluie A390, noua bijuterie electrică inspirată de Renault Scenic, destinată pasionaților de Porsche Macan
Alpine, brandul de prestigiu al Renault, a prezentat în premieră un nou model electric, A390, extinzând astfel gama sa la trei automobile. A390 a fost dezvăluit în cadrul Salonului Auto din Paris sub formă de concept, fiind dezvoltat pe aceeași platformă cu SUV-ul Renault Scenic.
Alpine, o marcă cu o istorie de aproximativ 70 de ani, readusă la viață de Renault acum șapte ani, își propune să atragă mai mulți clienți și să-și crească vânzările prin intermediul acestui nou SUV coupe complet electric. Deși momentul actual nu este favorabil pentru mașinile electrice, creșterile observate la începutul acestui an oferă speranțe pentru noul model, care împarte platforma tehnică și o bună parte din componente cu primul SUV electric al Renault, Scenic, și cu SUV-ul Nissan Ariya.
Alpine A390 are dimensiuni ceva mai mari decât celelalte două modele, având o lungime de 4,61 metri, 1,88 metri lățime și 1,53 metri înălțime. Acesta se prezintă ca un competitor direct, cel puțin teoretic, cu Porsche Macan (4,78 metri) și Tesla Model Y (4,75 metri), având un ampatament de 2,7 metri, mult inferior celor două modele, ceea ce înseamnă că beneficiile de spațiu la interior sunt limitate.
Conform dimensiunilor, principalul competitor al A390 este Audi Q4 e-tron, cu o lungime de 4,58 metri, și Cupra Tavsacan, care măsoară 4,64 metri. Spre deosebire de Renault Scenic, Alpine A390 va dispune de motorizări semnificativ mai puternice. Vor fi disponibile două versiuni de motorizare: GT, cu 400 CP, și GTS, care va atinge până la 470 CP. Denumirile versiunilor sunt inspirate de la Porsche, marca pe care Alpine își propune să o concureze pe segmentul de mașini sport.
În ciuda avansului tehnologic al altor mărci premium, precum Porsche pe Macan, și al celor de volum, precum Hyundai, A390 rămâne dependentă de platforma CMF-CDEV, dezvoltată împreună cu Nissan, care limitează arhitectura la 400 de volți. Acest aspect afectează viteza de încărcare a bateriei, care se limitează la 190 kW, iar timpul de încărcare este, implicit, dublu. Bateria instalată pe A390 are o capacitate de 89 kWh, iar autonomia declarată este de 550 km.
Prețurile pentru cele două versiuni Alpine vor fi poziționate în segmentul premium, cu 65.000 de euro pentru versiunea GT și 76.000 de euro pentru GTS, urmând a fi anunțate pentru fiecare piață la momentul lansării comenzilor.
Șeful Renault Group, Luca de Meo, a confirmat un program ambițios de lansări pentru Alpine în următorii cinci ani. Acesta a menționat că A390 marchează un moment important pentru brand, subliniind faptul că „sufletul contează mai mult decât software-ul.” În 2024, Alpine a vândut un total de 3.800 de automobile, înregistrând o creștere de 6% față de 2023, iar în primele patru luni ale acestui an a reușit să își dubleze practic vânzările, cu aproape 3.000 de unități. În contrast, Porsche a vândut în Europa 80.000 de automobile în anul precedent și a livrat 33.500 de vehicule în primele patru luni ale acestui an.