Chery lansează provocarea Dacia Duster în România cu Omoda C5
Chery își propune să concureze cu Dacia Duster pe piața din România, anunțând lansarea modelului Omoda C5, un SUV subcompact, cu prețuri competitive. Reprezentanții Omoda au declarat că modelul va fi disponibil în toamna acestui an și va avea dimensiuni apropiate de cele ale lui Duster.
Mark Pu, Brand Manager pentru Ungaria și România al mărcilor Omoda și Jaecoo, a comparat Omoda C5 cu SUV-ul Duster din punct de vedere al prețului, echipamentelor și aspectului, confirmând că modelul țintește clienții Duster.
Omoda C5 va fi disponibilă în varianta cu motor pe benzină de 1.6 litri și 145 CP, lansată la sfârșitul lunii septembrie – începutul lunii octombrie, cu un preț de 23.000 de euro. O variantă mai bine echipată, cu același motor, va costa 26.000 de euro. De asemenea, Omoda C5 va avea o versiune complet electrică, cu un preț de 30.000 de euro. Specificațiile acesteia includ o baterie de 57,8 kWh, autonomie de 430 km (WLTP) și putere a motorului de 155 kW.
Modelul Omoda C5 va fi disponibil în versiuni cu transmisie 4×4, dar acestea nu vor fi incluse în documentația pentru piața europeană. De asemenea, motorul PHEV nu va fi disponibil la lansarea din România pentru a evita competiția cu alte modele din portofoliul Chery.
Chery pregătește o versiune mai slab echipată a Omoda C5, care va costa 20.000 de euro, dar aceasta va fi introdusă pe piață ulterior. Versiunea de intrare va include echipamente precum jante de 18 inchi, sistem de asistență avansat, Cruise Control Adaptive și Head Up Display.
Dimensiunile Omoda C5 sunt de 4,37 metri pentru versiunea cu combustie și 4,42 metri pentru cea electrică, având o lățime de 1,82 metri și înălțime de 1,58 metri, cu un ampatament de 2,61 metri. A doua marcă lansată de Chery în România va fi Jaecoo, specializată în SUV-uri cu capacități off-road, care utilizează aceeași platformă T1X ca și C5.
Chery a semnat un contract de distribuție pentru România cu grupul maghiar Gebius Automotive Europe kft, după o încercare anterioară nereușită cu o companie românească. Brandurile Omoda și Jaecoo au început deja expansiunea pe piețele din vestul Europei, precum Spania și Italia, având în vedere vânzările de aproximativ 15.000 de vehicule pentru Omoda și 2.500 pentru Jaecoo în Europa, conform statisticilor.
Chery, cel mai mare exportator de automobile din China, a înregistrat în 2024 un volum de 1,14 milioane de vehicule exportate, ceea ce reprezintă aproape jumătate din vânzările globale ale companiei, care au atins 2,6 milioane de vehicule. Volumul exportat de Chery este de aproape trei ori mai mare decât cel al BYD și mai mult decât dublu față de Geely.