NN Asigurări de Viață, lider pe piață, înregistrează o scădere de peste 30% a profitului net în 2024
NN Asigurări de Viață, liderul pieței de profil, a raportat în 2024 un rezultat net de 67,6 milioane de lei, în scădere cu 33,7% față de anul precedent, când profitul net a fost de 101,94 milioane de lei. Această scădere semnificativă este atribuită investițiilor substanțiale efectuate de companie în procesul de transformare digitală.
„Scăderea profitului cu 30% reflectă, în mare parte, deciziile asumate ale companiei de a investi în direcții esențiale pentru viitorul operațiunilor noastre și pentru îmbunătățirea experienței oferite clienților. Într-un context economic plin de provocări, am ales să ne concentrăm pe viitor și să investim strategic în modernizarea companiei”, a declarat compania. Aceasta a accelerat transformarea digitală, alocând milioane de euro anual pentru proiecte menite să întărească infrastructura tehnologică și să optimizeze interacțiunile cu clienții.
Investițiile au vizat implementarea unor sisteme de bază noi pentru clienți și managementul contractelor, prin integrarea unor tehnologii avansate. Aceste inițiative permit companiei să răspundă mai rapid și mai eficient solicitărilor clienților, oferind soluții digitale care asigură rezoluții în timp real și o experiență fluidă, personalizată.
În 2024, compania a lansat Premium Care Abroad, o asigurare de sănătate care se diferențiază prin acoperire extinsă și suport, de la suspiciune la tratament, incluzând diagnosticarea, planul personalizat de tratament și medicină de înaltă precizie în străinătate, precum și medicația și îngrijirile ulterioare necesare după întoarcerea în România.
În ceea ce privește performanțele financiare, NN Asigurări de Viață a subscris prime de aproape 1,15 miliarde de lei, înregistrând o creștere de 12,7% față de anul anterior. Compania a observat creșteri atât ale primelor brute subscrise, cât și ale cheltuielilor administrative, în special ale celor de achiziție și gestionare a daunelor. Daunele brute sunt cu 8% mai mari decât în anul precedent, în principal din cauza creșterii portofoliului asigurărilor de sănătate.
Cota de piață a asigurătorului s-a situat la 32,15% la finele anului trecut, în scădere de la 34,37% în 2023. NN Asigurări de Viață face parte din grupul olandez NN și și-a început activitatea pe piața din România în ianuarie 1997 sub denumirea Nederlanden Asigurări de Viață, obținând pentru prima oară profit în anul 2005. Compania a extins de-a lungul timpului prezența pe piața pensiilor private, a intrat pe segmentul asigurărilor de sănătate în 2016 și a început să ofere asigurări pentru locuințe începând cu 2020.