Noutăți de ultimă oră: Renault dezvăluie Boreal, un Bigster îmbrăcat în eleganță!
Renault a lansat Boreal, cel mai recent model derivat din Dacia Bigster, având un design mai elegant și finisaje specifice mărcii franceze. Primele imagini ale SUV-ului compact Boreal sugerează o asemănare cu profilul lui Bigster, având o structură și proporții similare, ambele modele împărtășind platforma CMF-B alungită și multe componente interne.
Boreal face parte din planul Renault denumit International Gameplan, care include și modelele Kardian (derivat din Sandero), Duster și Grand Koleos (derivat dintr-un model Geely). Fabrice Cambolive, CEO Renault, a declarat: „În octombrie 2023, am prezentat planul nostru de consolidare a prezenței globale a Renault: Renault International Gameplan. Investim 3 miliarde de euro pentru a lansa opt noi vehicule în afara Europei, cu ambiția de a ne dubla vânzările per vehicul.” După lansarea lui Kardian și Koleos, vânzările mărcii au crescut cu 16,4% în prima jumătate a anului 2025.
Dimensiunile lui Boreal se apropie de cele ale lui Bigster: 4,55 metri lungime, 1,84 metri lățime, 1,65 metri înălțime și un ampatament de 2,70 metri. Designul este remarcabil, cu o parte frontală care aduce un aer nou în gama Renault, caracterizată prin faruri subțiri și o grilă masivă.
Gilles Vidal, VP Design, Renault Brand & Ampere, afirmă: „Renault Boreal întruchipează noua abordare stilistică a mărcii: caroserie sculptată, expresivă, cu linii tensionate.” Interiorul mașinii oferă o cabină spațioasă, cu un tablou de bord original și scaune concepute pentru confort.
Boreal va fi disponibil în regiunile unde Renault este subreprezentată în segmentul C, în special în America Latină și Turcia. Va fi produs în Brazilia, în noua fabrică din Curitiba, precum și în Bursa, Turcia, pentru 54 de piețe, incluzând țările din Europa de Est, Orientul Mijlociu și Mediterana. Comercializarea va începe în Brazilia în acest an, urmând ca din 2026 să fie disponibil și în alte regiuni.
La interior, Boreal are ecrane similare cu cele din modelele electrice R4 și R5, iar consola centrală este înălțată, iluminată ambiental cu LED-uri în 48 de culori. Portbagajul oferă 586 de litri (1770 de litri cu bancheta rabatată).
Printre motoarele disponibile se numără un motor turbo 1.3 TCe cu transmisie EDC cu dublu ambreiaj, având puteri de 163 CP, 156 CP și 138 CP, în funcție de piață. Detalii suplimentare despre alte combinații de propulsie și transmisie nu au fost încă oferite, iar prețurile modelului nu au fost anunțate.