România înregistrează o prăbușire de 70% în numărul de autoturisme electrice înmatriculate
Înmatriculările de autoturisme noi au scăzut cu 24% în luna aprilie 2025, comparativ cu aceeași perioadă din anul anterior. Autoturismele full electrice au raportat o diminuare alarmantă de 70%, având o cotă de piață de doar 2,2%, conform datelor Direcției Generale Permise de Conducere și Înmatriculări (DGPCI), prelucrate de Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA). În luna aprilie 2025, autoturismele au reprezentat aproximativ 83% din totalul pieței, cu un volum de 9.910 unități.
Pe segmentul pieței, autoturismele SUV au ocupat prima poziție, cu o cotă de 53,9%, înregistrând o scădere de 14,8% față de luna aprilie a anului precedent. Clasa C a avut o cotă de 25,7%, în scădere cu 36,2%, iar Clasa B a atins o cotă de 14,1%, cu o diminuare de 22,4%. În ceea ce privește tipurile de combustibil, motorizările pe benzină au scăzut cu 44,3%, ajungând la o pondere de 24,8%, iar cele pe motorină au scăzut cu 26,1%, atingând o pondere de 9,5%.
Autoturismele echipate cu motoare mild-hibrid au înregistrat o creștere a înmatriculărilor de 10%, având o pondere de 28,8% din totalul pieței. În aprilie 2025, autoturismele electrice (BEV și PHEV), alături de cele mild-hibrid și full hibrid, au deținut o cotă de piață cumulată de 54,9%.
În luna aprilie, autoturismele full electrice aveau o cotă de 2,2% din piață, în scădere de la 5,5% în aprilie 2024. În contrast, autoturismele plug-in hibride au deținut o cotă de 5,4%, în creștere față de 3,3% în aprilie 2024. Cele mai vândute autoturisme 100% electrice în primele patru luni ale anului 2025 au fost Dacia Spring (1.022 unități, -31,4% față de anul anterior), Tesla Model 3 (175 unități) și Leapmotor T03 (134 unități).
Pe segmentul autoturismelor plug-in, cele mai vândute modele au fost Ford Kuga (199 unități, +8,7% față de aprilie 2024), Volkswagen Golf (177 unități) și Mercedes Benz GLC (130 unități). În segmentul hibride, fără reîncărcare din surse externe, Dacia Duster a condus cu 1.124 unități, urmată de Toyota Corolla (995 unități) și Toyota RAV4 (932 unități).
Vehiculele comerciale ușoare și minibus au înregistrat o scădere de 31,6% în aprilie 2025 comparativ cu aprilie 2024, cu un recul de 33% pentru vehiculele comerciale ușoare fără minibus. Totodată, înmatriculările de vehicule comerciale grele și bus au scăzut cu 33,4%, din care vehiculele comerciale grele de peste 16 tone și autotractoarele au înregistrat un recul de 24%.
În primele patru luni ale anului 2025, vehiculele comerciale ușoare electrice au atins un volum de 281 de unități, comparativ cu 230 de unități în aceeași perioadă a anului trecut.