Tichete de energie 2025: Cererile tipărite pot fi depuse de consumatorii vulnerabili la orice oficiu poștal
Poşta Română oferă consumatorilor vulnerabili posibilitatea de a depune cererile tipărite pentru acordarea tichetelor de energie la subunităţile poştale din întreaga ţară, începând cu data de 28 august 2025. Această măsură este menită să faciliteze accesul la sprijin financiar pentru cei care nu au acces la Internet sau locuiesc în zone mai greu accesibile.
Sprijinul oferit prin tichetele de energie este în valoare de 50 lei pe lună, sumă ce poate fi utilizată exclusiv pentru plata facturilor de energie electrică. Tichetele sunt valabile până la 31 martie 2026. Beneficiarii eligibili includ persoanele singure cu un venit net lunar de până la 1.940 lei și familiile cu un venit net lunar pe membru de maximum 1.784 lei. De asemenea, persoanele beneficiare ale venitului minim de incluziune sunt înregistrate automat, fără a fi necesară o cerere.
Cererile pentru tichetele de energie pot fi depuse o singură dată, începând cu 28 august 2025, iar pentru facturile aferente lunilor iulie și august 2025, cererile trebuie înregistrate până la 27 septembrie 2025. Cererile introduse în aplicaţia EPIDS până la 31 august 2025, care devin eligibile, vor permite încărcarea tichetului cu sumele aferente lunilor iulie și august 2025, utilizabil pentru plata facturilor emise după 1 iulie 2025.
Cererile depuse între 28 și 30 septembrie 2025 vor oferi sprijin începând cu luna septembrie 2025, fără a se mai acorda sprijin pentru lunile iulie și august 2025. Tichetele electronice vor fi încărcate în luna octombrie. Cererile depuse începând cu luna octombrie 2025 vor acorda sprijin exclusiv din luna depunerii solicitării.
Plata facturilor de energie electrică cu tichetul se poate realiza doar la oficiile poştale, pe baza facturii și anexelor aferente. Tichetele sunt valabile pentru un singur loc de consum, chiar dacă solicitantul nu este titularul contractului de furnizare. În cazul schimbării adresei sau a componenţei familiei, este necesară depunerea unei noi cereri.
Pentru persoanele care nu pot aduce o cerere tipărită și completată, Poşta Română va oferi suport cu formularul și va înregistra cererea în aplicaţia EPIDS.