Toyota își amplifică prezența în Europa, stabilind un nou standard de vânzări!
Ambițiile Toyota de a ajunge din urmă marii producători din Europa sunt evidente în rezultatele înregistrate în prima jumătate a anului 2025. Mărcile grupului Toyota au raportat o creștere a vânzărilor, depășind tendințele pieței europene, cu un volum record de vânzări. În primele șase luni ale anului 2025, vânzările Toyota Motor în Europa au crescut cu 1%, ajungând la un total de 635.328 de autovehicule, într-o piață care s-a contractat cu -1,5%. Acest rezultat a permis Toyota să obțină o cotă de 7,3% din totalul pieței.
Regiunea acoperită de Toyota Motor Europe include Uniunea Europeană, țările EFTA, Turcia, Israel și patru țări din Asia Centrală (Armenia, Azerbaidjan, Georgia și Kazahstan). Acest volum de vânzări este cel mai mare din istoria prezenței Toyota în Europa, menținând astfel marca pe locul al doilea în vânzările europene, după Volkswagen, cu 591.115 vehicule.
În segmentul propulsiei electrificate, Toyota domină piața cu motoarele hibride, având un volum de 491.197 vehicule BEV și HEV, ceea ce reprezintă o creștere de 6% față de anul precedent, contribuind cu 77% la totalul vânzărilor grupului. Marca premium Lexus a avut, de asemenea, o evoluție pozitivă, crescând vânzările cu 7% și atingând o cotă de 2,5% din piața auto premium, cu 44.213 vehicule vândute.
Divizia de vehicule comerciale, Toyota Professional, a crescut cu 12% față de anul precedent, ajungând la 80.449 unități. În segmentul pur electric, vânzările au crescut rapid cu 42% față de anul anterior, cu 27.773 vehicule Toyota și mai puțin de 1.000 vândute de Lexus. Till Conrad, vicepreședinte executiv pentru Vânzări, Toyota Motor Europe, a declarat: „În ciuda dificultăților de pe piață, suntem încurajați de cererea consumatorilor pentru gama de vehicule electrificate Toyota și Lexus.”
Mixul de vehicule electrificate variază semnificativ între vestul și estul Europei, cu o pondere de 80% în vest și doar 58% în țările estice. Cele mai bine vândute modele Toyota au fost Yaris Cross (103.580), Yaris (90.549), gama Corolla (78.920), Toyota C-HR (76.432), Aygo X (50.083) și RAV4 (43.558). În segmentul hibride și electrice, cele mai vândute modele au fost Yaris Cross Hybrid (103.574), Yaris Hybrid (90.074), Toyota C-HR Hybrid/Plug-in Hybrid (76.432), Corolla Hybrid (64.812) și RAV4 Hybrid/Plug-in Hybrid (43.024). La Lexus, modelele cele mai vândute au fost LBX Hybrid (14.757) și NX (13.607).
Toyota are o prezență puternică în Europa, cu opt fabrici, dintre care cinci de mașini și trei de motoare (cinci în UE, două în Marea Britanie și una în Turcia). Compania are peste 26.000 de angajați în aceste facilități și a investit peste 12 miliarde de euro în Europa în ultimii 35 de ani. De asemenea, Toyota dispune de 28 de companii de vânzări în regiune, cu 2.800 de showroom-uri în 53 de țări din UE și din regiune. Statisticile indică faptul că pe șoselele din Europa circulă aproape 15 milioane de vehicule Toyota și Lexus.