Nissan dezvăluie noul Leaf, promițând „o mașină electrică accesibilă tuturor”
A treia generație a modelului electric Nissan Leaf a fost lansată oficial, marcând o transformare semnificativă, deoarece Leaf a devenit acum un SUV. Această nouă generație, care crește în dimensiuni și adoptă trăsături de crossover, reprezintă un pilon important în redresarea companiei japoneze, care se confruntă cu o scădere masivă a vânzărilor în ultimii ani.
Nissan subliniază că noul Leaf este „Electric fără efort: mașina EV pentru toți”, în încercarea de a atrage cumpărătorii de vehicule cu motoare cu combustie. Compania pune accent pe autonomia bateriei și viteza de încărcare, precum și pe tehnologiile de asistență integrate în noul model.
Ivan Espinosa, noul CEO al Nissan, a menționat că primul Leaf a contribuit la popularizarea vehiculelor electrice și speră ca noua generație să continue această tradiție. Designul noului Leaf, inspirat din temele anterioare ale mărcii, aduce un stil ultra-modern, utilizând un simbol geometric care se pronunță ca denumirea mărcii, „ni-san”. Aceasta este formată din două dreptunghiuri verticale și trei orizontale, simbolizând intrarea mărcii într-o nouă eră de design.
Caroseria de tip SUV coupe, cu proporții de fastback, are un coeficient aerodinamic de 0,26 – 0,25, în funcție de piața de vânzare. Designul frontal include blocuri optice în formă de V răsturnat, unite de o linie LED deasupra logo-ului iluminat, iar în spate se remarcă luminile stop 3D, denumite „Zen digital”.
Interiorul noului Leaf este dotat cu două ecrane de 12,3 inchi sau 14,3 inchi, în funcție de versiune, reunite într-un display unitar, iar acoperișul panoramic cu reglare a intensității luminii atrage de asemenea atenția.
În ceea ce privește motorizarea, Nissan a introdus un motor 3-în-1, care include motor, invertor și reductor, fiind cu 10% mai mic decât generația anterioară. Sunt disponibile două versiuni de baterie Litiu-Ion, răcite cu lichid: una de 52 kWh cu un motor de 130 kW și alta de 75 kWh cu un motor de 160 kW. Autonomiile estimate ajung până la 485 km pentru versiunea din SUA, iar pentru Japonia și Europa, se menționează „peste 600 km” pentru bateria de 75 kWh. Detaliile pentru bateria mai mică vor fi confirmate la începutul vânzărilor.
De asemenea, timpul de încărcare de la 10 la 80% este de aproximativ 35 de minute, ceea ce este semnificativ mai lung comparativ cu unele mărci chinezești, care anunță un timp de numai 12 minute. Dimensiunile noului Leaf sunt de 4,35 metri lungime (4,40 metri în SUA), 1,81 metri lățime, 1,55 metri înălțime, cu un ampatament de 2,69 metri și un portbagaj de 420 litri.
Nissan a anunțat că va oferi informații suplimentare, inclusiv prețuri, odată cu lansarea comenzilor pe fiecare piață, primii clienți urmând să fie cei din SUA. În Europa și alte piețe, lansarea va avea loc anul viitor. Noul Nissan Leaf va fi asamblat la uzina Tochigi din Japonia, dar și în uzina din Marea Britanie, în Sunderland, unde s-au investit sume importante pentru electrificare.